onsdag 4 december 2013

Vart tog decembermyset vägen???

Äta, jobba, träna, tvätta, sova... Dessa fem ord sammanfattar mitt liv ganska väl. December månad och tjugo dagar (knappt!) till julafton och det pirrar inte det minsta lilla av förväntan. Adventsljusen tändes i söndags, lite glögg har avnjutits och ett par julklappar är inköpta, men den där härliga decemberglädjen finns inte inom räckhåll. Hjälp! Tänk om jag blir en Grinchen!!!
Inser att det börjar bli dags att dra igång PLANERINGEN inför julaftons och juldagens traditionella familjesammankomster. Det krävs en del förberedelser om man ska få till det som man säger...

Nästa vecka är det ju till exempel Lucia och tills dess krävs det att Någon bakar dubbel sats av saffransbullar för att täcka upp allas behov. En Luciamorgon utan lussebullar är som en räkmacka utan räkor, en ostburgare utan ost, en Tyrolare utan hatt - ja ni fattar! Och tredje advent har jag bjudit in La Familia på glöggmingel..  Hur tänkte jag där?!? Fast jag vet att jag kommer att tycka det är jätteroligt att fixa glöggbordet och att det blir en trevlig kväll eftersom det är trevliga människor som kommer :-). Problemet är just nu - inte bokstavligt för jag ligger i sängen och skriver just nu och har inte för avsikt att lämna denna ljuvliga plats för än i morgon bitti - innan jag har tagit tag i själva organiserandet. När det steget har tagits så går resten på räls. Det vet jag rent empiriskt eftersom jag anordnat många glöggfester och julaftnar genom åren. Men ett par extra timmar så där mellan 15 och 23 hade ju inte suttit fel just nu; denna månaden. Kan man inte låna några dagar från januari och februari eftersom dessa månader är ganska onödiga och långa?  Borde vara full genomförbart. Jag tror enbart det handlar om vilja!  I  0


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar