måndag 13 januari 2014

Vad jag blir trött!

En riktig TFF- dag. Trött, Fet och Ful om det ska översättas. Allt startade med en liten oskyldig stickning på underläppen i lördags morse och trots att jag satte in åtgärder direkt så blev det en herpesinfektion. Något som nästan slår undan benen på mig. En läkare berättade att blåsan/blåsorna bara är toppen på ett infektionsisberg. Jag får lätt feber och blir helt utmattad, vilket förklarar varför jag var så utmattad på gymmet i fredags. Känslan av fetma (vilket jag naturligtvis inser är en fullständig illusion som bara finns i min hjärna) hänger säkert ihop med dåligt samvete för att jag inte
tränat på tre dagar, vilket jag också inser är dumt eftersom kombinationen träning och den här typen
av infektion inte är superkompatibel. Så ni ser! Jag är inte helt utan intelligens även om man kan
undra tidvis... Ful? Ja, just denna trista måndag i januari är det precis så jag känner mig. I en casting för Skönheten och Odjuret vet jag definitivt vilken roll jag hade fått!

Jag skulle aldrig ha väckt den där björnen! Denna eländiga dag avslutades med att det började snöa!!
Men hallå! Har det inte kommit någon snö till jul så kan den verkligen fortsätta lysa med sin frånvaro. Det blir ljusare! Det är så vackert! Barnen älskar det! Jo... Min bild av paradiset innehåller
inte snorhala vägar och moddiga trottoarer. Japp! Jag är negativ idag och det känns riktigt bra. Så det så!

Och när jag ändå är på detta sprudlande positiva humör, så ska jag passa på att ösa lite galla över
jämställdheten i Sverige som faktiskt tar sig riktigt löjliga uttryck ibland. Barnprogrammet "Tårtan"
som gick på 1970-taler handlade om tre bröder som efter att de gått i land efter att ha varit till sjöss,
bestämmer sig för att starta ett bageri. En verksamhet ingen av dem kan någonting om, vilket ställer till en del dråpligheter. Nu ska "Tårtan" bli teater. Och då går det ju inte - i jämställdhetens namn! -
att det är tre bröder! Tre bröder??!! Aj, aj, aj. Det måste ju finnas med en kvinna i gänget, så ingen
känner sig diskriminerad! Jag hoppas verkligen att de tänker på att någon i "syskonskaran" har en politiskt korrekt etisk bakgrund, att någon av dem är HBQT- person... Jag är glad att jag inte tillhör den delen av kulturetablissemanget och gruppen jämställdhetsproffstyckare. Jisses, vilken patetisk
grupp de är! Det är nog så att jag är motvallskärring av födsel och ohejdad vana :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar