lördag 11 januari 2014

The Force är med mig

Tre dagars arbetsvecka har det varit för mig och jag tror inte att jag orkat en dag till! Massor att göra och telefonen har ringt oavbrutet. Jag föredrar att ha mycket att göra, på gränsen till för mycket helst, men då ska saker och ting fungera, vilket det inte har gjort denna veckan. Efter migrerong till ny server och plattform så lever våra datorsystem ett helt eget liv. Vår kommunikationsavdelning sliter sitt hår och tycks inte kunna finna felet och vi som försöker jobba i systemen är förtvivlade. Trots allt finns det ju deadlines för somliga av oss då vi måste vara klara med vårt jobb... En kvinna skrev i sitt
mail "att det var jag som hade fått förmånen att handha deras..." - nope, kvinna lilla, skulle jag velat svara, detta är ingen förmån utan ett jäkla straff. Det svarade jag så klart inte, men frustrationen är stor och tanken att bara lämna kontoret och gå därifrån har föresvävat mig mer än en gång. Tyvärr har jag ju ingen annan som kan ta hand om mina räkningar, så det är bara att bita ihop och försöka gilla
läget. Tur man har förmågan att skratta åt eländet!
Hela min kropp är helt slutkörd, men jag tvingade mig till att åka till gymmet i går och bli av med lite av frustrationen. Ett mycket segt och plågsamt pass, men jag genomförde det och sov nio timmars totalt ostörd sömn i natt. Underbart för mig som har stora sömnproblem för det mesta. Efter frukosten städades julen bort, så nu är det lite så där mellantrist härhemma innan vårljuset kommer på riktigt.
En bukett tulpaner från mina fantastiska grannar pryder köksbordet och varje morgon sjunger fåglarna och jag tycker faktiskt att det låter som koltrasten har hittat sin vårdrill! Vildgässen är på väg norrut igen och vårlökarna är flera centimeter ur jorden. Varje litet vårtecken är ett hopp! Men nu pratar meteorologerna om att det är snö på väg i början av nästa vecka. NEJ TACK! Jag är så tacksam att slippa modd och glashala trottoarer. Dessbättre har SMHI haft fel förr :-)

Mörkret är ett gissel och att hitta positiv energi i ösregn och blåst är inte lätt! Det är skönast att kura inomhus i myspys. Min väninna T och jag hade planerat att gå ut och dricka vin i kväll, men som tur
var ringde hon i förmiddags och sa att hon inte hade lust att vara social i kväll. I stället kom hon hit på fika i eftermiddags. Vi fick träffas och prata av oss ett par timmar, men sedan var det ganska skönt att krypa upp i soffan! Jag har tittat på filmen om Liberace och blev väldigt imponerad av både Matt
Damon och Michael Douglas. Vilka rollprestationer de gör! Och utan att spela över, vilket det gärna blir tal om när man ska spela homosexuell. Jag måste bli bättre på att se alla de filmer jag planerat att se, men missat på bio! Tror nästa film blir "Känn ingen sorg" för att manifestera min förälskelse i
Håkan Hellström...
Håller på att försöka fylla min påse med liv. Det skulle ju nästan kunna tolkas som en metafysisk omskrivning för att bli gravid, men det är inte livmodern jag ser som en påse, utan det är Hasse och Tages "Livet är som en påse. Tomt och innehållslöst tills man fyller den med något". Lite annat än
jobbajobba, hushållsarbete och gym vill jag allt ha i den där påsen. Redan i morgon börjar det! Ett tidigt gympass planeras (om jag inte sover lika gott som i natt vill säga för då får första matchen vänta) och sedan spelar IK Stanstads samtliga seniorlag. En riktig Supersöndag med andra ord! Nästa vecka är det en inplanerad after work, tjejfest med utgång på Swingan: stället där alla utom jag blivit
uppraggade och lika glad är jag för det med tanke på det klientel som stod till buds nör jag var där! Längre fram har jag biljett till Cabaret och senare i vår La Boheme - en av mina absoluta favoritoperor. Laddar redan för vattenfast mascara och storpack med näsdukar för det lär gråtas floder... T och jag planerar en weekend i Budapest i mars och sedan känner jag en stark längtan till
London eller Paris, men det återstår att se om min ekonomi klarar av sådana utsvävningar detta året. En hel del underhållsarbete på huset är planerat framåt våren och sommaren pch det blir alltid dyrare än vad man trodde när man med kraft och iver kastade sig in i det. Hallen är äntligen färdigspacklad och nu ska jag "bara" välja tapeter. Därefter ska vi ta oss an trappan - strukturtapet bort,
bredspackling alternativt sådan där utjämningstapet och sedan ska det målas vitt på väggarna och trappan funderar jag starkt på att måla i en matt svart färg. Tror det kan bli riktigt snyggt faktiskt. Det är så skönt att ha fått tillbaka lite kraft och energi så att det händer lite på renoveringsfronten. Jag har till och med börjat längta efter penslar och målardukar så den kreativa sidan har tydligen också fått vårkänslor. Väck den björn som sover ska bli vårens motto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar