måndag 20 januari 2014

Släpp Soffpotatisen fri!


Denna blåsiga, iskalla måndag kan inte ens tanken på min snygge man hålla mig varm. Jag hade bestömt mig för att sticka till gymmet, men när jag väl lyckats ta mig till bilen efter jobbet och kommit hem tog det tvärstopp! "Sätt dig i fåtöljen under en pläd och bara koppla av", viskade någon liten djinn i mitt högra öra. Samtidigt kämpade Syster Duktig med att få en syl i vädret: "Kom igen nu! Du har faktiskt skrivit upp i almanackan att du ska träna. Och du sa det på jobbet!!" Idag lät jag den lille djinnen Soffpotatis få vinna. Ganska skönt att lyckas rucka på duktigheten mellan varven... Som grädde på moset ska jag skicka iväg yngste sonen att köpa hämtpizza. Japp! Jag är grymt ineffektiv när jag vill. Dessutom tror jag stenhårt på barnarbete ;-).

Det hade varit jätteskönt att gå och sova, men jag tror att det kan vara en överhängande risk att jag vaknar strax efter midnatt och då kommer tisdagen att bli mycket lång! Och i morgon måste jag faktiskt bli helt wild and crazy och gp till gymmet även om det inte är antecknat i kalendern. Hur skulle det se ut om jag fuskade varje dag?! Mitt rykte som sportfåne och idrottsnörd skulle så klart få sig en riktig snyting! Och med tanke på mitt enorma uteliv förra veckan så skulle en blåtira alls icke försköna denna partyprinsessas utseende. Eller vänta nu! Just det! Det var ju den gångna helgen jag hade party inbokat detta året. Då spelar ju en blåtira ingen som helst roll. På jobbet är man ju i alla fall så oansenlig och tillbakadragen så där skulle ett blått öga troligen inte uppmärksammas alls.

Så vad fyller man en kväll med när man inte gymmar två timmar och sedan lagar mat?!? Inte en susning ärligt talat. Kanske jag skulle ta och komma någonvart med Richard Ford "Kanada", så jag kan fortsätta beta av mitt ständigt växande bokberg... Eller måla färdigt alla påbörjade dukar som för tillfället mest ligger och skräpar... Sedan finns det ju ett ständigt irriterande berg av stryktvätt, som Någon borde ta sig an... Eller så sitter jag helt enkelt bara kvar här i fåtöljen med fötterna på bordet och har tråkigt. Ur tristess föds kreativitet hette det när jag var barn..

Se där! Nu hör jag att tvättmaskinen är klar, så då får jag väl ta mig an det lilla roliga kvällsnöjet! Livet är fullt av möjligheter och lustigheter. Låt dem bara komma till dig! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar