söndag 25 augusti 2013

Vilken härlig helg!

Vissa helger blir liksom perfekta. Man känner det redan på fredagen när man släcker ner datorskärmen och kommer ut i den speciella "fredagsmyslunken" som finns i city precis före helgen. Min fredag startade med ett långt, djupt och väldigt givande samtal med två kolleger. På vägen till parkeringen där jag har min bil träffade jag tre före detta kolleger, som jag surrade med en stund. Normalt känner jag mig nästan alltid stressad när jag ska hem och tycker det är jobbigt med alla som ska prata med mig, men inte i fredags! En kär vän försöker få mig att se det viktiga i livet - människor och att vara här och nu - och jag tror hans tjat har smittat av sig. Jag var glad och lycklig över att träffa och prata med dessa människor och inte ens den irriterande rusningstrafiken kunde rubba mitt glada sinnelag. Väl hemma, i min ensamhet, så bestämde jag mig för att strunta i mitt planerade gymmande och stack i stället ut och sprang/powerwalkade i det fantastiska sensommarvädret! Ett sensommarväder som bara tycks fortsätta och fortsätta. Det är ljuvligt att vara vissa dagar.
I går förmiddag så mötte jag upp med E, en god vän och före detta kollega. Vi promenerade i rask takt i lite drygt en timme och som vi fick avhandlat LIVET! Vissa människor är som skapta för att ha de där djupa och goda samtalen med. E är en sådan människa!
Fylld av energi, och frisk luft, så åkte jag in en snabb sväng till stan för att köpa presenter och fick tag i en jättesnygg jacka, som jag så klart var tvungen att köpa. Vem kan motstå när den liksom bara dyker upp framför ens ögon?!? Så mycket för min ambition att inte spontanshoppa... JA! Jag är en karaktärslös och ekonomiskt oansvarig miljöbov, som köper nytt och kasserar det gamla. Men finansministern älskar att jag låter pengarna rulla; så det så!!
Efter ett varv på Citygross (vad vore en helg utan ett besök på CG?) så åkte jag hem, tog en snabbfika och sedan blev det promenad till idrottshallen för att titta på lite innebandy. Yngste sonen spelade träningsturnering med A-laget och det såg bra ut enligt en mycket objektiv, stolt moder ;-). Snabbt hem för ombyte och sedan cyklade jag iväg på middag med goa väninnor. Vad det är härligt att sitta och skratta i flera timmar! Och vi började faktiskt skratta redan före vinet hunnit verka. Om någon undrar... God mat och gott vin i all ära, men det är det mänskliga samspelet och mötet som gör om en kväll blir bra eller mindre bra. Denna lördag slutade på bästa sätt. Tack för det C och H!
Och så blev det söndag... Vaknade ganska tidigt, men utsövd (!) och snörade på mig joggingskorna och stack ut på en 5 km runda. Njöt i fulla drag av fågelsång, daggfrisk luft och det härliga sensommarljuset. En härlig start på dagen! Efter duschen blev det frukost i uterummet. Lyx såväl vardag som helg! Klockan 13 hade vi bokat in brunch på Stadsparkscaféet med delar av La Familia. Ytterst trevligt initiativ. Rikligt och gott att äta och dricka och återigen: det goda mötet! Efter att vi ätit oss sprängfyllda flyttade vi ut på verandan och njöt av det fantastiska vädret, "chillade" i det avslappnade lugn man bara kan finna i sällskap med riktigt nära och kära.
Summa summarum en riktigt, riktigt bra helg! Uppfylld av alla dessa fantastiska samtal och möten, det fantastiska sensommarvädret (som för övrigt ser ut att fortsätta nästa vecka) kan jag med stolthet deklarera att denna helg har jag verkligen befunnit mig HÄR och NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar