söndag 18 augusti 2013

Helg?! Vart tog den vägen?

Oj, vad den här helgen försvann snabbt! Jag hann knappt fredagsmysa förrän det var söndagskväll. En helg i social samvaro. Vaknade tidigt lördagmorgon och tog en rask promenad till bageriet, som äntligen har öppnat igen efter semestern. Oslagbart med kaffe och nybakta frallor till frukost! Efter de  vanliga inköpsrundorna på förmiddagen tittadeT förbi på spontanfika. Älskar när folk bara kommer förbi! Tycker allt planerande och inbjudande har gått till överdrift. De spontana infallen är oftast de bästa. Vi satt och tjattrade ett par timmar - samtalsämnen lider vi aldrig brist på! Och det var nog tur att vi båda hade kräftskivor att förbereda...
Kräftskivan var i vanlig ordning mycket trevlig. Eller så får man kanske inte säga om man är värdinna?! Högt i tak, snapsvisesång som måste fått grannarna att gråta, goda kräftor och trevliga samtal. Inte riktigt lika berusande som den första kräftskivan vi hade med detta konceptet. då var vi fyra stycken som smög och spionerade på vår yngste son och hans kompisar. Det vill säga vi hittade dem ju aldrig och nu, flera år senare, har det kommit till min kännedom att vi var utsatta för kontraspionage. De små lymlarna var oss tätt i hasorna hela tiden... 
De sista gästerna gick hem vid tvåtiden och då röjde den deltagande sonen och jag det värsta innan jag stupade i säng. Klarvaken kl. 06.00... Inte ett vettigt dugg har blivit gjort denna söndag! Såg Små citroner gula och hoppades kunna somna i någorlunda tid, men så kommer det inte att bli. Det känner jag redan nu. JÄKLARS!!
En hektisk vecka med massa aktiviteter väntar. I morgon bitti åker äldste sonen med sin flickvän till Spanien och, troligen med väntande plan, den yngste sonen kommer hem på eftermiddagen från sin vecka i Spanien. På tisdag kväll blir det en tur till Malmöfestivalen för att lyssna på Petra Marklund, onsdag är det äntligen dags att besöka min frisör, torsdag är det After Work, på lördag tjejmiddag och på söndag familjebrunch. Och in i allt detta ska man försöka sköta ett arbete och hinna träna. Jag har sagt det förut, och det har inte hjälpt ett dugg!, men jag hinner inte sköta mitt liv på tilldelade timmar!! Och då har jag ändå maximerat min vakna tid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar