söndag 20 oktober 2013

Skön söndag

Vilken helg det har varit! Tjuvstartade i torsdags med ledig dag och ansiktsbehandling. I fredags hade jag goaste H på middag. Tala om att det är en ren energiboozter! Synd att vi inte lyckas synka våra kalendrar så att vi ses oftare, för det är verkligen en människa det sprudlar om! Åh, vad jag är glad att det är en av mina vänner!!
I lördagskväll var jag på tjejmingel. Eftersom det regnade och jag skulle upp och köra bil i dag på förmiddagen bestämde jag mig för att testa en nykter (!) lördag och köra till H (inte densamma som ovan) som bor i den andra ändan av byn. Det där med att vara nykter när man träffar nya människor är ett vågspel, som kan sluta hur som. Nu låter det som jag är konstant på lyset (det är jag definitivt inte!), men ett glas vin eller två löser ju som bekant upp eventuella spänningar. Hälften av de tio inbjudna var körandes och jag kan säga att det fanns inga som helst problem att få samtal att flöda kring bordet! Tvärtom så pratades det oavbrutet och skratten rungade. Måste ha varit frustrerande för grannarna....Somnade mätt, nykter och med ont i magen av allt skrattande. Jo, ni som undrar: man kan vara nykter en lördagskväll och faktiskt ha hysteriskt roligt. MEN det är dumt att chansa!
I dag åkte P och jag till The Lodge i Genarp och hade "Skön söndag".  Varm bubbelpool utomhus med dimma över dalen och lätt duggregn, efterföljdes av vedeldad bastu - underbart för kropp och själ. Om det inte varit för två väldigt egoistiska medelålders kvinnor, så hade vi väl stannat kvar ännu. Men nu ska fördomarna upp på bordet och jag ber redan nu alla som jag känner inom denna yrkeskategori om ursäkt -NI är så klart inte omfattade av mina fördomsfulla åsikter om er yrkesgrupp!; troligen lärare (aj, aj, aj!!!) som kom sist av alla, trängde sig in först i det minimala omklädningsrummet där de tog de bästa platserna och bredde ut sig så vi övriga fick slåss om utrymmena. Först i bubbelpoolen så klart och sedan sysselsatte de värdinnan konstant - hämta dricka, hämta torra handdukar osv. Riktigt vidriga tanter som toppade med att tränga sig först på den efterföljande brunchen. Faktiskt, och nu vädras ännu fler av mina fördomar (men om man är medveten om att man har dem så tror jag inte att det är så allvarligt. Eller...?), värre än tyskar kring ett  buffe'bord och det vet alla som varit på charterresor hur obehagliga tyskarna är!  Nåja, om man bortser från de två Jurassicpark- tanterna, så var det en fantastiskt skön dag och mycket god mat till brunch. Ligger nu helt utslagen i soffan med värsta matkoman och funderar med bävan på hur jag ska lyckas hålla mig vaken till kl. 22 i kväll när Bron är slut. En liten tupplur nu fungerar nog inte om jag vill kunna sova i natt... Å andra sidan: friskt vågat, är hälften vunnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar