torsdag 4 december 2014

Kaos är granne med mig

Säga vad man vill om den där Mysfarbrodern Ernst K - man sover gott till hans program! Sedan är det ju inte lika skoj när man vaknar till med ett ryck och hoppas att det inte står någon i trädgården och stirrar in på en. Jag menar, så himla intelligent känns det inte att man ser ut när man sitter där med huvudet lealöst hängande och med största sannolikhet (om någon skulle se en) med en sträng saliv i mungipan. Uppfattade i alla fall att han var på en vacker herrgård fantastiskt utslängd vid en sjö och troligen med skog med tanke på alla stackars försvarslösa granar han drog dit. Förstår inte alla kvinnor som hamnar i extas så fort man nämner Ernst. Han har blivit en tjatig upprepning på sig själv tycker jag. Och vidare mysig är han inte! Så det så.

Den stora julpaniken börjar infinna sig. Det bara dräller in en massa papper på jobbet och även om jag gillar att ha mycket att göra, så är denna månaden inte optimal att peaka på jobbet. När ska jag hinna med allt julstök?! Och julmys?!? Ramlar ihop redan i farstun när jag kommer hem. Ge mig fler timmar på dygnet, tack! Jag är så trött så jag inte ens orkar hälla upp ett glas vin åt mig! Ni hör hur allvarligt det är - jag har varit vinfri i en vecka i morgon. Min 5-2 diet har spruckit! Nåja, högarna lär väl försvinna så sakteliga, julfriden sänker sig även över ostädat hem och förhoppningsvis kan man leva på gamla alkoholångor (OBS skämt!)! I går tränade jag för första gången på en vecka. En av männen som brukar vara där när jag är där undrade om jag vilade mig i form numera. I wish! Det kostar att ligga på topp.

En dag kvar av denna veckan och sedan stundar en intensiv helg. En säkerligen mycket trevlig sammankomst i morgon kväll bland vildsvin och gråtomtar ute i den skånska skogen. Förhoppningsvis är det inomhus...men man vet aldrig med sådana där skogstyper. Vad som helst kan hända, men det är bara att go with the flow. Eller springa av bara tusan om det nalkas ett vildsvin. Eller ska man spela död? Borde kanske ha tagit någon termin hos scouterna.
På lördag förmiddag ska det handlas mat till måndagens femtioårsmiddag och efter en utlovad fika så ska jag försöka hinna till gymmet och sedan ta ett tag med städning och pyntande inför andra advent. Jag är en sådan där som höjer julfaktorn för varje adventsöndag. Det blir så mycket mer spännande på det viset än när man smäller upp allting i början av november. Som vissa har mage att göra - nedrans julmarodörer! På söndagen blir det först adventsfika hos svärföräldrarna och sedan glögg och middag hemma hos oss. Dock andra gäster :-)

Tar ett djupt andetag och försöker förtränga alla röriga tankar. Det blir jul oavsett. Även om det inte blir en jul a la inredningsmagasinen (eller Ernst K...) så kan det vara en bra jul. Andas in. Andas ut. Tänk profylax...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar