onsdag 31 december 2014

Dags för sista 2014

2014 är snart till ända. Sista blogginlägget för året? Troligen. Bäst att vara lite så där lagom svenskt försiktig för man vet ju aldrig om det plötsligt pockar på någon otroligt viktig fundering som bara måste skrivas. Detta sista årsinlägg hade jag tänkt skulle bli en liten årskrönika. Det är ju så populärt att sammanfatta året som gått i ord och bilder. Men så blir det inte. Årskrönikan 2014 kommer i stället att bli 2015 års FÖRSTA blogginlägg! Joråsåatt! Somliga är grymt nyskapande och modiga. 

Årets sista dag. Och som alla andra årets dagar tycks folk ägna sig åt shopping. Min förkylningsdemolerade hjärna var inte helt påkopplad när jag handlade i måndags så både mjölk och kaffe behövdes. Livsnödvändiga baslivsmedel! Äh, det kan ju inte vara många på Citygross en nyårsafton runt lunch. Tänkte jag. Och så tänkte nog halva omnejden också... Jäklars vad folk handlade! Åkte förbi den utflyttade sonen för att lämna en liten nyårsbukett och på vägen hem passerade jag Systembolaget. Och jäklars vad med folk! Man kan ju tänka att folk vet att det är nyårsafton och kanske planera sina inköp lite bättre? Eller så har alla, precis som jag, en snorfylld hjärna som bara fungerar partiellt. Å andra sidan har jag koll på att det är nyårsafton. Bara det! Ett litet steg för mänskligheten, ett gigantiskt kliv för mig! 

Retroperspektivet låter alltså vänta på sig. Härligt med cliffhangers! Vad förväntar jag mig av de oskrivna 365 dagarna som ligger framför mig? En betydligt intressantare frågeställning. Jag ger inte nyårslöften. En princip- och hederssak. Löften ska hållas enligt min livsfilosofi och ytterst få lyckas med nyårslöften gärna högtidligt avgivna i mindre nyktert sammanhang. Min största förhoppning inför 2015 är att alla som jag har nära och kära får vara friska. Personligen önskar jag mig kraft att förändra de saker jag är missnöjd med och kan påverka och dessutom kraft att strunta i allt det andra. Alla de där sakerna och personerna som bara stjäl energi och skapar negativitet i mitt liv. Jag ska bli mer egoistisk 2015. Livet är för kort för att bry sig om vad folk tycker och tänker! Jag ska vara JAG! Fullt tillräckligt - för mig och troligen även för omvärlden...

Avslutar med en selfie (som synes utan selfiepinne) och en önskan om att nästa år ska bli en riktig smarrig räkmacka. Ni som är skaldjursallergiker får väl tänka er något liknande icke sjukdomsutlösande.

ETT RIKTIGT GOTT SLUT PÅ 2014 och ETT GOTT NYTT ÅR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar