torsdag 9 augusti 2012

Jag - en Bimbo?!

VARNING! I dag är det ett riktigt irriterat inlägg!
Fyra dagar på jobbet och blodtrycket i topp! Mitt mantra "Denna dag är även min dag" hjälper inte det minsta, nu handlar hela min överlevnad på impulskontroll och att hålla knytnävarna och munvädret någorlunda i schack. Min så kallade chef håller på att göra mig till en vettvilling! Han ifrågasätter precis ALLT jag gör och blir synbart stött när jag påpekar att jag arbetat där i 6,5 år och han i 4 månader...minus nästan 6 veckors semester och tre veckors sammanträdessittande... Jo, det är faktiskt så att jag vet vad jag ska göra och i vilken ordning sakerna ska göras för att det ska bli största möjliga effektivitet. Han kommer med käcka tillrop och föreslår att HAN ska hjälpa mig med de uppdateringar han tycker är viktigast och kan inte alls förstå min avoga inställning. Korkskalle - lär dig ditt eget jobb och låt mig sköta mitt! Bli icke förvånad om det rätt som det är står om blodvite här...
Som sagt, jag har alltid tyckt mig vara kompetent vad gäller mitt arbete och att jag klarar mig själv och min familj riktigt bra. Men så är det tydligen inte alls...
Jag fick fakturan från Solpanels-Nissarna bifogad på mail idag (helt enligt överenskommelse), men vet inte ens vad de ska ha betalt för jag blev så förbannad när jag läste mailet. "Om du inte har någon firma som kan hjälpa dig med badrumsrenoveringen, så har jag talat med en firma som gärna kommer och tittar och lämnar anbud. Jag förmedlar gärna kontakten så ska du se att du får ett pris så du kan köpa luftvärmepumpen också"!!! Det var bara "lilla gumman" som saknades! Snacka om övertramp och att göra bort sig. Jag är helt kapabel att själv ta in anbud och välja firma för renovering av mina badrum. I morgon ska denna "lilla gumma" författa ett svar till dem och då kommer även det oprofessionella uppförandet av Hopp-i-land-Kalle att tas upp och att mitt nej till deras anbud numera är  cementerat! Blir så rosenrasande när man blir marginaliserad till Bimbo av vissa män.
Eller kanske det är så att jag saknar insikt i min självbild? Jag kanske ska bli tacksam att några "stora, starka män" ställer upp och hjälper mig stackars värnlösa kvinna som ingenting kan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar