torsdag 23 augusti 2012

Efterspel II

Alla känsliga för personangrepp och liknande ska sluta läsa HÄR!

Det är verkligen en konst att jobba under-cover! Inte precis så att jag gör det dagligen; tyvärr för jag tror jag har viss fallenhet för det... De nya avsnitten av Dallas triggar i gång mina "sämre" sidor - vem vill vara the good guy när man kan vara J.R!? Nu var det ju inte Dallas detta inlägg skulle handla om och egentligen inte ett Efterspel II heller för det har jag ju redan sagt att jag inte skulle ödsla någon tid på. Men måste ändå, snabbt, nämna att någon av mina särbegåvade systrar har fällt en intelligent kommentar på Efterspel: "TA REDA PÅ FAKTA FÖRST! DET FINNS KANSKE ANDRA SLÄKTINGAR!!!!" (jag har valt att ta bort stavfelen, men tycker det är kul att behålla versalerna :)). En stillsam, om än korkad fråga: vem kallar någon annans pappa för far?? Som sagt; några geni på underrättelseverksamhet lär de aldrig bli...Men nog undrar jag hur bottenlöst det är där deras kanot utan kanotister tar sig fram? Eller hur tomt det kan bli i ett hönshus?? De skarpaste knivarna har aldrig funnits där så den frågan behöver inte ställas! Släkten är värst och, i detta fall, uppenbarligen mest korkad...

Renoveringen av mitt badrum fortskrider. Efter mankemanget med elektriciteten så är det i morgon äntligen dags för kakel och klinker. Blir spännande att komma hem från jobbet! Skönt att få en möjlighet att städa ovanvåningen innan de drar i gång i det nedre badrummet. De är väldigt måna om att hålla det undanplockat, men det blir smutsigt på golven och i trappan hur mycket man än försöker ta det värsta dagligen. I helgen blir det nog en tripp till IKEA även om det inte alls är lika kul på Svågertorp, som det var när det låg på Bulltofta. Konceptet är ju dock detsamma och i dag kom årets IKEA-katalog - lika härlig att bläddra i som alltid :)

Hoppas att jag snart är förbi den värsta tröttheten och att stressen ska lägga sig något på jobbet. Det märks att hela ledningen, utom de två som inte har vett att gå i pension, är nya! De enklaste uppgifter ska stötas och blötas och ändå blir det mest fel...Får nog jobba hemma ett par eftermiddagar så jag kommer i fas med mitt arbete. Just nu känns det mest som vi springer runt och släcker små brandhärdar. Och NEJ, det är inte jag som tänt på!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar