söndag 5 augusti 2012

Efterspel...

"Ugglan, Skatan & Lärkan bodde alltså hos sin mor, när far dog så blev det plötsligt intressant att ta del i hans liv? Att du orkar, lägg ner." 

En kommentar på mitt blogginlägg Fablernas värld. Först tänkte jag bara kategorisera den som skräppost, för det är där, i soptunnan, som kommentaren hör hemma. Uppenbarligen har någon känt sig väldigt trampad på tårna av inlägget! Ett intressant faktum med tanke på att det ingenstans står VEM det handlar om, men NÅGON känner sig således manad att göra ett intelligent och välbetänkt inlägg på min blogg där jag faktiskt skriver precis vad jag vill. Till skillnad från många andra väljer jag att inte hänga ut någon med namn, har inte min blogg kopplad till mitt riktiga namn och försöker i görligaste mån att avidentifiera de personer som inläggen eventuellt handlar om. Jag vet förstås vem som har skrivit detta inlägg! Det är bara en av oss fyra systrar som använder de avståndstagande "mor" och "far"... Intressant är att just hon har hittat till min blogg! Hon har valt att inte ha något med släkten att göra - ett val som gjordes för flera år sedan - och har absolut inte kontakt med någon. Otrolig förmåga att leta reda på bloggar, tycker jag. Observera: det var ironi eftersom jag vet varifrån informationen har kommit. Den skvallrande grenen av släkten är en bedrövelse och att inte kunna stå för vad man skriver är pinsamt.

Vad gäller mitt intresse i MIN pappas liv, så vet du ingenting om det. Mer än att det var en markant skillnad mot ditt intresse. JAG har aldrig varit intresserad av hans pengar, som somliga andra...Eller för den delen, baktalat honom efter hans död när han inte längre kan försvara sig. Mitt beslut att välja bort energitjuvar ur mitt liv är bara så rätt. Men du har rätt i en sak, Kråkan lilla, jag tänker inte använda mer av min tid att besvara något inlägg från dig!

4 kommentarer:

  1. TA REDA PÅ FAKTA FÖRST. DE FINNS KAMSKE ANDRA SLÄKTINGAR!!

    SvaraRadera
  2. Ooops! NÅGON känner sig tydligen väldigt trampad på tårna :)
    Men detta bekräftar ju åter vad jag skrivit!

    SvaraRadera
  3. Ooops! Vilka andra sa "far" till pappa förutom...det vet ju alla!! PATETISKT!!

    SvaraRadera
  4. Hoppla! Insåg att jag låg som anonym i mitt inlägg-och det va inte meningen! För det är fegt! Stå upp för vad du skriver!!

    /Yster Camilla

    SvaraRadera