lördag 18 augusti 2012

Augustivärme!

Sommaren är tillbaka, men tyvärr är semesterdagarna förbrukade och det är inte tal om att stjäla till sig någon ledig dag de närmaste veckorna. En vinst på några simpla miljoner hade inte suttit helt fel...
I dag for min väninna P och jag och besökte vår kära och hemskt saknade väns grav i Laholm. En tradition vi startade förra året och har tänkt hålla fast vid! Vi startade i regn och avslutade dagen i sol och VÄRME. Ett besök på Höganäs Outlet och det är kanske tur att man (jag) har begränsat med utrymme för fy tusan vad mycket fint det finns! Billig runda - endast en liten bok om soppa för 19 kr fick följa med hem och en annan pryl, som kommer att ges som present vid tillfälle och då är det inte så smart att skriva vad det var här...om nu den personen skulle råka läsa...
Mölle by the sea blev nästa stopp. Vackert som ett vykort med solglittrande hav, gröna kullar och fantastiska hus med mycket snickarglädje. Se där! Ett projekt att använda några av vinstmiljonerna till :)
Efter att ha satt blommor på graven och återigen konstaterat att det var väldigt mycket för tidigt som hon lämnade oss, så for vi i sakta mak mot Utsikten i Båstad. Deras superba räksmörgåsar går inte av för hackor - mättar för hela dagen! För all del - det var heller inget fel på deras goda kanelsnurror. Eller UTSIKTEN! Magnifik - Skåne är så fantastiskt vackert och varierande! Varför åker man någonsin härifrån?!?

Renoveringen av mitt övre badrum fortskrider enligt planerna. Våtrumsgipset på plats och på måndag tror jag de ska lägga in golvvärmen och flytspackla golvet. Sedan börjar det riktigt roliga: kakel och klinker. Jag är så grymt förväntansfull på resultatet! Vi måste ha "övre-badrums-invigning" så fort det är färdigt :)

Dagarna tycks rusa förbi. Jag är dödstrött när jag kommer hem från jobbet och orkar i princip bara med att sköta det mest nödvändiga. Träningen står stilla - förra veckan blev det bara ett pass - tiden räcker inte. Jag vet att det handlar om att prioritera, men ibland är det också svårt. Veckan som gick tränade jag i tisdags och skulle ha tränat igår, men då fastnade jag i annat och plötsligt var det försent att sticka dit (även om det är dygnet runt öppet). I morgon blir det förhoppningsvis beachen med min syster, så jag får satsa på måndag...

Jag var på en mycket fascinerande guidad tur bland Lunds spöken och konstigheter i torsdags kväll. Bland annat uppdagades att vi troligen har bott i den lägenhet som Esarparn bodde i efter sin frigivning. Inte konstigt att det spökade! Bland annat var det nästan omöjligt att ta sig in i klädkammaren på natten och min syster skrämdes nästan från vettet när hon satt barnvakt en kväll. Hon känner att någon sätter sig bredvid henne i soffan och dessutom byts det kanal på TV:n (på den tiden fick man RESA sig ur soffan för att kunna byta kanal och reglera volymen - GALET!) och volymen höjs utan att hon gjorde något. Nope - hon ville inte vara barnvakt i den lägenheten några fler gånger... På onsdag denna veckan ska det vara en guidad tur på östra kyrkogården i Lund och min plan är att delta även i den. Mycket underhållning för liten peng!

I morgon ska jag sätta mig och planera höstens helger. Trots att det varit en bra dag, så känner jag hur melankolin sänker sig som ett sjok och jag måste försöka mota bort de mörka känslorna. Clownen får fortsätta skratta och le - vad som händer när ridån går ner får ingen annan än spegeln se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar