fredag 4 maj 2012

Det drar ihop sig...

Otroligt vad tiden rusar iväg! Om en månad är det dags för yngste sonens bal och det där med klädsel är ju inte fixat...Vi har en lånad frack som hänger här för detta ändamål, men då ska han så klart ha smoking. Undrar var detta drag av "motvallskäring" kommer ifrån?! Har dock tagit till min auktoritära röst och krävt inställelse och uppställning nästa lördag för shopping - seriös shopping! Och om drygt fem veckor är det student. Inbjudningarna är utskickade och studentpresent troligen bestämd, men allt det andra! Tält, bord, stolar, buffé (både att bestämma vilka rätter och sedan tillaga dem...). Och det är ju inte bara en student - vi ska hinna med flera uppvaktningar också...Och en begravning. Stoppa tiden!
I morgon ska en väninna och jag åka till Tyskland och införskaffa de alkoholhaltiga delarna av buffén. Överväger att ha en alkoholfri student, men har ännu inte vädrat denna geniala och ekonomiska idé för det yngsta ättelägget. Vet inte om hans känsliga nerver skulle tåla det ;). Vi ska i alla fall sova över i Burg och ser det som en liten minisemester. Härligt! Hade ju kunnat tänka sig att sönerna skulle sitta hemma med mig denna kväll före utlandsresan. Men, men...flickvänner drar mer...

Halterna av björkpollen är höga eller mycket höga, sa de nyss på nyheterna. Tack för upplysningen! Ögonen och näsan rinner och kliar så det står härliga till. Varje år, vid denna eländes pollenperiod fungerar jag på att låta fälla min vackra hängbjörk som står precis utanför mitt sovrum (JA, jag sover med öppet fönster!), men jag klarar inte av det. Den skira grönskan på våren och det sjungande susandet genom kronan så fort det blåser lite. Och småfåglarna som letar småkryp på stammen. Den är för vacker för att gå ett så förfärligt öde till mötes! Några år har duvorna - de flygande råttorna - försökt sig på att bygga bo, men de petas obönhörligen ner. Totalt ocharmiga fåglar, som bara skiter ner. Usch och fy!

Kort vecka, men oändligt lång ändå. Är så trött på att ägna timmar åt att reda ut andras fel och bristande information. Uttrycket "ju fler kockar..." stämmer på pricken på mitt jobb. Skönt med helg och att det bara är en vecka till nästa korta vecka. Tre dagars jobb är alldeles lagom :)
Blir närmre och närmre beslutet att söka nytt jobb. Den negativa påverkan av den psykosociala arbetsmiljön är jobbig att leva med i längden. Behöver stimulans och inte minst uppmuntran och medvind, i stället för att hela tiden behöva freda min rygg mot knivhugg.

I dag hade jag en kille här som tittade på badrummen och han ska göra en offert till mig på båda två. Den offerten jag hade fått från den firman där jag ritade badrummet gav han inte mycket för. Rent ocker tyckte han, precis som min svåger sa. Ska bli spännande att se avd hans offert landar på! Han trodde dock inte att det var någon större fara med fukt i väggen in till H:s sovrum. Hoppas att det stämmer när det börjar rivas.

Får väl packa ner lite kläder och toalett artiklar inför helgens utsvävningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar