måndag 21 maj 2012

Beach...2017...typ

Vilken sommardag vi haft! Kul för dem som kunnat njuta...(sade hon helt utan minsta antydan till avundsjuka...) ;). När jag kom till gymmet i eftermiddags strax före kl 17 visade den elektroniska termometern på 28 grader (!). Först kom ingenting och ingenting...och sedan blev det tropiskt klimat. Märkligt, men något jag kan leva med! Låter galet att gå in och gymma när det är så vackert väder, men min allergi tillåter inte att jag springer för tillfället :(
När man kämpar på i sitt anletes svett är det himla roligt att studera övriga gymmare. Min höga träningsfrekvens gör att jag sett väldigt många av stammisarna (dock inte de ljusskygga typerna som tränar under sena kvällar och nätter). Det finns alla sorter och typer. Allt från äldre män som mest går runt och myser; tar tid på sig vid varje maskin och verkligen nuar i sin träning till de unga killarna vars mål är att få en stor överkropp att gå och spänna med på Beach 2012. De tar alldeles för stora tyngder och håller på att bli eunucker vid varje lyft. Efter varje övning springer de och ställer sig på vågen (för att kolla om de gått upp i vikt) och sedan framför spegeln för att spänna och kolla reaktionen hos de unga tjejerna. Fascinerande!
Det finns ett par tonårstjejer som har ett anorektiskt utseende och jag har flera gånger hört dem prata med kompisarna om att de är dagens andra eller tredje pass. De brukar ställa sig på vågen först och sedan chocka igång kroppen - uppvärmning är för veklingar. Efter varje övning; företrädesvis hög konditionsinriktning, så är de direkt på vågen. Inte för att se om de gått upp i vikt... Tragiskt att se! Idag såg jag en kvinna i 60-65årsåldern, som jag inte sett tidigare. Denna kvinna verkligen forcerade sitt träningspass. Mest maskiner på kortast tid - hon vann den grenen. Tror inte att hennes träning gav så mycket, men det är ju inte säkert att det är hennes målsättning heller.
Min målsättning är att må bättre och det gör jag verkligen, åtminstone mentalt. Tycker att jag borde slimmat till mig vid det här laget, men min käre son upplyste mig om att vid min ålder får jag nog räkna med ett par år innan jag ser något resultat... (Ja, han har blivit arvslös!).
Beach 2012 kommer således att gå i muffinsfluffets tecken, men vad gör det när butikerna är fyllda med bikinis och baddräkter med volanger och draperingar, vars syfte är att dölja. Eller var det att framhäva? Strunt samma - jag fortsätter med min plana solning dvs stannar i horisontellt läge så fluffet kan "rinna ut" på sidorna. Funkar varje år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar