tisdag 27 september 2016

Väskvärk

Sommaren sjunger nog på sista versen. Enligt meteorologerna ska det komma in någon rest av stormen Carl under natten med blåst och regn. Välbehövligt med regnet, men blåsten kan vi väl slippa? Vi har ju liksom vant oss av med det ständiga motvindskämpandet de sista veckorna.... Värmen lär hålla i sig ett par dagar till och det blir alltså ett fortsatt velande på morgonen gällande klädseln - antingen fryser man på morgonen eller så svettas man på hemvägen. Vän av ordning får gärna skrika om lager på lager, som i sig är en praktisk åtgärd för att reglera temperaturväxlingarna under dagen. Dock ska inte problemet med hemleverans av de avskalade persedlarna förringas - det är betydligt enklare att bära kläderna på kroppen än att försöka stuva ner dem i handväskan när frihetens klocka slår. Och då är jag ingen vän av små praktiska handväskor - min devis är: ju större desto bättre (och, ja, jag pratar fortfarande om handväskor...). Det är en ganska fascinerande sak det där med handväskor. De allra flesta kvinnor jag känner har en uppsjö av handväskor. Jag är inget undantag! Trots att jag har en hel del att välja på slutar det med att jag använder samma väska hela tiden. Byte av väska sker regelbundet: under höst/vinter är det svart väska (modell större) som används dagligen och under årets övriga tid blir det en vit väska. Otroligt oförutsägbart... Anledningen till att jag inte använder någon annan av de övriga väskorna, är för att jag tycker det är jobbigt och besvärligt att flytta över väskans innehåll till en ny väska. Tala om gigantiskt i-landsproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar