torsdag 22 september 2016

Från Prins till Idiot på slak lina

Kolsvart utomhus redan strax efter kl. 20 - man blir nästan mörkrädd... (det är tillåtet att skratta för det var menat som ett skämt). Egentligen borde jag gå och lägga mig eftersom jag ska upp tidigt i morgon bitti för att tillbringa dagen i Göteborg. Bok- och biblioteksmässan 2016 - here I come! Äntligen kan tilläggas för detta är en av mina saker på min bucketlist. Ja, jag vet! Jag är varken vidare fantasifull eller äventyrslysten...Tröstar mig med att jag nog inte är så ensam om just det.





Jag kämpar som en galning för att hålla mig sysselsatt så att jag inte trillar ner i träsket Ältande igen. Efter jobbet i dag blev det ett stenhårt pass på gymmet, så hur jag ska orka traska runt på en mässa hela dagen återstår att se. Man kan säga att det är ungefär på den spänningsnivån jag framlever mina dagar.
Det är väl bara att tala klartext, även om det är pinsamt. Jag håller på att avvänja mig! Nu ska den där hopplösa mannen väck ur mitt medvetande. Han är inte värd all energi jag lägger på honom och det har jag ju vetat sedan dag ett egentligen, men blir man förälskad så blir man. Jag vet att jag har haft denna målsättning tidigare och trillat dit igen, men nu ska jag klara det. Men fy tusan vad det är svårt! jag kan ärligt erkänna att jag nog hade haft lättare att sluta dricka vin. Eller sluta äta godis. Och detta trots att både vin och godis är mer lättåtkomligt än en principfast idiot (japp det är så han kallas numera - inget mer gullande med prinsen som förblev en prins och allt det där tjafset). Detta, mina vänner, är en prövning värdig att få stå med på en bucketlist!

Precis som jag behöver flytta för att få tillstånd förändringar i mitt liv, så behöver jag göra mig av med känslorna för en man (läs idiot!) som får mig att känna mig ovärdig att älskas. Märk väl att detta är min egen tolkning och inget som han har sagt... Vi träffar ju på varandra i tid och otid eftersom vi rör oss i samma kretsar och i samma miljöer, så det stora problemet är ju att vara stenhårt nonchalant nu när vår vanliga pingismatch startar ett nytt game - jag är ointresserad; då blir han jätteintresserad. Ping-pong, ding-dong! Denna gången ska bli annorlunda: game, set och match till undertecknad! Och därefter går ingen karl säker... Jag menar - vi talar om en cougar som blev totalt "nerflirtad" av en kille i 30-35 årsåldern i tisdags när vi stod i salladskö. Det ni!, sug på den lilla karamellen!

Nu ropar kudden väldigt högt och enträget så det får bli en kort liten fundering denna torsdag som ju faktiskt är som en fredag för mig. Morgondagen blir ytterligare en prövning. Då gällande karaktär. Eller snarare brist på karaktär... Jag har viss inkompatibilitet mellan karaktär och vissa element...typ...stövlar...och boots...och klänningar...och böcker. Men alla har väl sina egna laster och summan av dem lär ju vara konstant så det är ju hur normalt och lugnt som helst. När det gäller idioter har jag i alla fall en benhård karaktär!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar