söndag 16 februari 2014

Mer helg, tack så mycket!

Ytterligare en vecka har passerat. Ärligt talat! Vart tar tiden vägen?!? Förra veckan var ju min"viktigast-i-världen"- vecka, men i morgon är det tillbaka till verkligheten igen. Inte konstigt att ångesten ligger som en våt kompress över pannan. Försöker trösta mig med en stor kopp Lady Grey. Det går så där.

I torsdags var jag på Hipp; Malmös stadsteater och såg Cabaret. Fantastisk uppsättning! Groteskt och galet på samma gång. Jag har full förståelse för att den går för slutsålda hus. Lindy Larsson som spelar konferenciern är fullständigt strålande i sin roll. Bara hans förmåga att balansera på de höga klackar han använder hela föreställningen är värd en Oscar. Hans scenkläder är spektakulära och lämnar nog ingen oberörd - pryd som opryd... Jag tyckte fakstiskt att han överglänste Malmös okrönta drottning Marianne Mörck - kan så vara att han axlar hennes mantel så småningom. Minns var ni läste det först! Med små medel lyckas ensemblen fånga rädslan och översitteriet under nazismens framväxt. Slutscenens likhet med Utöya lämnar kvar en obehaglig känsla och jag hade svårt att somna efteråt.
Vårens utbud i Malmö är svårt att motstå, så vips har jag biljett till Rebecca i mars och La Boheme i april, båda på Malmö Opera. I maj är det ju Lundakarnevalen som är månadens höjdpunkt, så där finns inget annat kulturellt inbokat. Ett kulturevenemang per månad får räcka. Det måste finnas utrymme för improvisationer också.
I övrigt händer det inte mycket. Här hemma alltså. Jag tror inte jag har tittat på så mycket TV på flera år som de sista dagarna. Det är så klart OS jag menar. Svenska skidlandslaget!! Som de levererar! Och vilken glädje och laganda de utstrålar - smittande så till den milda grad att jag trampade på trampmaskinen i en timme och sex minuter i går när jag var på gymmet. Tror jag ska köra Vasaloppet på gymmet. Bara för att se hur länge jag orkar trampa...
Nu närmar sig denna helgen också sitt slut och jag som sällan känner av söndagsångest är väldigt skeptisk till att behöva gå och arbeta i morgon. Jag är inte riktigt klar med min ledighet tycker jag. Så mycket att göra och så lite tid! Eller är det så att jag måste försöka locka bort latmasken och soffpotatisen för att det ska bli lite action här? Det var kanske oklokt att så definitivt dumpa Luther och Ågren. Har de kanske någon liten bror eller syster som kan få lite fart på elefantskötaren som är stationerad högst upp i denna 173 cm kropp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar