torsdag 26 april 2012

Blygt blommande rapsfält

Kom nyss hem efter att ha hämtat yngste sonen hos flickvännen. Ni vet hon som bor i metropolen Bara...
En fantastiskt vacker kväll med enorma molnformationer, som jag tror betyder vackert väder, blygt blommande rapsfält, lågt flygande glador och en vidunderlig grönska. Våren spirar verkligen och det spritter och knoppas i en rasande fart. Stoppa tiden - jag hinner inte med!


Blir en tidig kväll - jag började läsa Carl-Johan Vallgren: "Havsmannen" i går kväll och som det brukar vara med hans författarskap så sugs man omgående in i historien. Jag har ju läst recensionerna  och vet att det är en mörk historia om barn som far illa och vuxna som sviker, men han har ett sådant vackert språk och målande miljöbeskrivningar. Längtar till sängen!

Inte mycket till fundering, men jag vill inte förstöra min fulländade kväll med att tänka på irriterande falanger i omgivningen - bra så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar