måndag 27 juni 2016

Länge leve vardagen - typ...

Äntligen är det slut på storhelger på ett tag. Ännu en patetisk midsommar läggs i malpåse och hoppet om att denna midsommar skulle bli bättre än föregående års är släckt. Vädermässigt var det åtminstone en midsommar som antagligen går till historien med tanke på hur det levererades både värme och sol långt in på natten. Solen gick så klart och lade sig i tid, men det var magiskt stilla och varmt tills helgens tredje oväder drog in. Ännu ett magnifikt åskväder där blixtarna bokstavligt talat stod som spön i backen. Vi som gillar när vädrets makter ställer mänskligheten på prov fick verkligen utdelning.
Det är så märkligt hur den där efterhängsna ensamheten kan slå till när man minst anar det. Söner och flickvänner var här på frukost och vi umgicks fram till sen eftermiddag när de drog vidare till firande i sitt kompisgäng. Själv satt jag och försökte få lite stämning i min ensamhet med nypotatis, matjessill, gräddfil och gräslök plus en öl och en liten nubbe. Lönlöst! Jag måste verkligen få till något positivt att fokusera på så att jag slipper dessa nattsvarta djup som är så energikrävande. Som grädde på moset gjorde jag misstaget att titta på "P S I love you" - en film jag inte sett tidigare och tyckte lät så där lagom småtrevlig. HA! Den lockade fram riktiga "Gud-vad-det-är-synd-om-mig"- floden och det tog inte lång stund förrän jag satt här i mitt händelselösa liv och snörvlade och grät så jag trodde jag skulle drunkna i självömkan. Det gjorde jag inte! Men säg det onda som inte har något gott med sig. Gerard Butler som spelade huvudrollen i filmen är irländare! En icke helt oäven sådan... Ni vet väl att Pierce "den värdelöse navigatören" Brosnan också är irländare? Jag ska till Irland på semestern... Ja, ni fattar va?! Det finns ett mönster. Det finns en mening med allt (det har åtminstone Prins Charming försökt övertyga mig om, men han har ju haft väldigt fel många gånger så jag känner ett visst tvivel). Med tanke på hur VÄLDIGT märkligt min tvättmaskin låter så kanske det är lika bra att jag stannar på Irland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar