lördag 10 januari 2015

Hörde inte ett dugg...


Mitt liv har blivit så mycket bättre sedan jag fick veta att det inte är bihåleinflammation jag har, utan troligen tandvärk... Doktorn har ju alltid rätt! Även om patienten, i detta fallet jag, har haft antagligen fler bihåleinflammationer än åren hon har trampat runt på jorden. De flesta av dessa har jag klarat utan antibiotika, men ungefär vart femte år försöker jag mig på en liten luring - är man penicillinmissbrukare så är man! Min tandläkare tänker jag i alla fall inte ringa till. Hon kommer att tro att jag har slagit huvudet.

Fullt frisk alltså! Härligt! Firade detta med att i den arla morgonen ge mig av till frisören. Det där med kl 8 verkade så himla käckt och trevligt när jag bokade tiden. Så 2014... Kolsvart ute, halv slör och hälla de regn. Så det blev bilen. Trots att det är inombys och jag egentligen försöker undvika att köra vid de tillfällena. Fördelen med arrangemanget var att jag kunde köpa med mig nybakade frallor hem från bageriet. Gott med lite lyxfrukost en stormig lördag.

Stod ute en stund och lyssnade på vinden. Bob Dylan säger ju att "svaret finns i vinden". Djupt besviken! Det enda jag kände var en värkande trumhinna när vinden letade sig in i örats minsta skrymslen. Annars gillar jag väder. Riktigt härligt oväder. Typ det vi väntar på i dag. Den annalkande stormen...


http://open.spotify.com/track/18GiV1BaXzPVYpp9rmOg0E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar