onsdag 24 september 2014

Och där kom hösten som en käftsmäll!


Höstdagsjämning. Smaka på det! Inte lika välsmakande som vårdagsjämning precis... Just i dag är det höstdagsjämning och i morse när vi vaknade här i de sydligare delarna av Sverige så var det banne mig höst. Kyliga vindar, virvlande löv och mörker. Becksvart tärande mörker. Blir det inte värre med åren?! Sitter just nu i soffan med en STOR kopp te och fryser så jag skakar. Lyckades troligen bli kontaminerad av baciller på min lilla utlandstripp i lördags. Får se hur det känns i morgon bitti. Blir kanske ett par dagar i sängen. Vis av erfarenhet vet man ju att ingen tackar en för att man går till jobbet med en förkylning. Hallå! Jag har ju till och med låtit bli att träna i dag på grund av frossa och lite känningar i halsen. Måste ju erkänna att det just nu känns ganska lockande att stanna en dag i sängen med en bok. Till exempel Jan Guillous senaste... Måtte jag vara osams med Luther och Ågren i morgon bitti.


1 kommentar:

  1. Vad du skriver hemtrevligt mitt i höstrusk och frossa. Hoppas du fick en läkande torsdag i säng eller soffa! Men har du inget bättre sällskap än Guillous förvuxna pojkböcker;-)

    SvaraRadera