torsdag 7 november 2013

Ibland förvånas jag själv :-)

Ibland kan jag känna att jag gör helt skogstokiga saker. Det är som jag får en utomkroppslig upplevelse och plötsligt agerar min mun eller min kropp utan koppling till hjärnkontoret. Eller så är det helt enkelt så att jag är så grymt omedelbart charmig så att jag själv inte hänger med! Lustiga situationer hamnar jag i i alla fall...

Det är min vecka för fredagschokladen, så glad i hågen traskar jag ner till chokladbutiken på lunchen. Choklad-Nisse hälsar glatt (precis som vanligt) och samtidigt som han expedierar ett äldre par som idkade 5:2 dieten involverade han mig i pralinprovning. Ja, jag vet!! Jag är i helt avsaknad av karaktär!! När gamlingarna äntligen bestämt sig för vad de tänkte trycka i sig i morgon när det var "ät-dag" och mannen förvissat sig om att det fungerade att ta sig en liten pinne (whiskey då alltså för er som inte är så bevandrade i alkoholrusets djungel) blev det äntligen min tur. På något mirakulöst vis hade han lyckats få till standardbeställningen samtidigt som han pratade med di gamle. Och så säger de att män saknar simultanförmåga! Plötsligt hör jag en röst inifrån mig som säger: " Hörru, ur ekonomisk synpunkt är det bäst att jag gifter mig med dig! Du får en drottning och jag får en chokladbutik." " Är detta ett frieri?" frågar han. "Absolut!", säger jag. Då talar han om att hans fru eventuellt skulle kunna ha lite åsikter, men efter att vi enats om att hon alltid är i den andra butiken och att våra vägar troligen aldrig kommer att korsas, så kändes det som vi var ganska överens om ett giftermål. En gammal fru hit eller dit kan väl inte spela någon roll. Jag har ju ändå tänkt mig endast särboförhållande och fri tillgång till pengarna och pralinerna! Som jag ser det är det en klockren "win-winsituation.

Mina farhågor om en lång trist höst har helt gått åt pipsvängen. Förutom då att jag friar till folk en vanlig torsdag i mörkaste november, så är veckorna fullspäckade med aktiviteter. Träningen tar ju en hel del tid i anspråk och så måste man ju jobba ibland. Alldeles för ofta om jag ska vara riktigt ärlig - tycker fem dagars helg och två dagars arbete vore idealiskt. Naturligtvis med heltidslön! Hur skulle man annars ha råd att vara ledig?? Åtminstone ni som inte är gifta med en chokladbutik borde ju ha lite problem med det ekonomiska ;-)
På lördag firas yngste sonens tjugoårsdag och på söndag är det hemmamatch i innebandyn. Sedan rusar dagarna iväg mot advent och de är inbokade med en massa träning och after work. Härligt! Man ska njuta av livet och så länge jag har positiva saker att se framemot så orkar jag trotsa mörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar