torsdag 29 november 2012

Wild and Crazy?

Det finns ju ingen tid över för funderingar nu när julstöket börjar dra igång på allvar. Lägger in första växeln nu till första advent! Ljus ska in i vårt hus och ut i trädgården - allt för att betvinga detta tärande mörker. Den närande delen av mörkret kan få finnas kvar :); den delen som handlar om att kura i fåtöljen med en bra bok, dricka te, samtala med goda vänner, äta goda middagar och utan ångestframkallande dåligt samvete kunna titta på boxar med TV-serier som man samlat på sig under året, filmer och allt annat som känns härligt i mörker ;).

Allvarligt talat kan jag inte bestämma mig för om jag har bokat upp så otroligt mycket aktiviteter för att jag inte vill ha tid att tänka, grubbla och navelskåda eller om det helt enkelt är så att det är precis som det brukar vara före jul? Ett och annat kan ju tänkas medan man står och knådar degen till lussekatterna, rullar köttbullar och rynkar pannan inför julklappsrimmen. Lyckades efter mycket strul få tag i min Spotify så nu går min lista med julmusik i bakgrunden (och snart ska mina kolleger få njuta av den också! Min närmste granne brukar se ganska håglös efter tre veckors julmusik - vad gör man inte för att glädja sina arbetskamrater?!). Egentligen sitter jag och funderar (!) om det verkligen är okej i min rigoröst uppstyrda julplanering att spela julmusik FÖRE första advent, men jag tror att detta året kommer att bli "wild and crazy". Undrar hur det slutar? Tänk om det blir glögg redan i morgon - OH MY! I så fall, alltså :)

Dagens fundering kan kanske handla om just det: traditioner är till för att brytas. Precis som det, anser jag, är okej att bryta mot vett och etikett så länge man är medveten om att man gör det. I annat fall blir det bara pinsamt. Blev en kort och koncis text i dag. Väntar goda vänner på vin-och snackekväll och det finns lite att fixa med före de kommer. En liten svängom med Bosse Dammsugare till exempel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar