torsdag 1 november 2012

...because I´m worth it!

Unnade mig en ledig dag denna första novemberdag. I vanlig ordning planerade jag sovmorgon och det är ju ett relativt begrepp, men nog hade jag tänkt mig lite längre än till kl. 05.10. Skönt att kunna stanna i sängen i alla fall! Man behöver ju inte studsa upp bara för att... Efter lång frukost och lite överläggningar med mig själv, kom jag överens om att åka och försöka hitta presenter åt min yngste son som fyller 19 år nästa fredag. Inte lätt köpa något åt dagens ungdomar. Han tjänar ju egna pengar och har dyra vanor, men jag lyckades hitta presenter som åtminstone jag är nöjd  med. Det går ju alltid att byta...
Det är lyxigt att gå i affärer en torsdag, även om det just denna vecka är ganska mycket folk ute med tanke på att skolorna har höstlov. Märkligt att man ska känna sig lite busigt dekadent; måste vara min före detta bästis Luther som sitter och viskar i mitt öra: "egentligen borde du vara och arbeta och inte springa runt och göra av med pengar i detta Mammons tempel!". Tycker ju att jag lyckats göra mig av med honom på ett ganska lyckat sätt i alla fall.
Efter lunch åkte jag till Mitt vita stall - en förtjusande butik som ligger på landet ca 10 minuters bilfärd hemifrån. Redan i bilen på väg dit känner man hur stressen rinner av en, som vatten på en gås (passar extra bra i dessa dagar :). För en vecka sedan startade ägaren upp julskyltningen och jag kom verkligen i stämning! Så klart var jag tvungen att köpa på mig lite smått och gott och kan knappt bärga mig tills det är dags att dra igång hela julcirkusen. Love it! De är redan trötta på mig på jobbet och många har svårt att förstå min fäbless för denna högtid. All in, säger jag bara!
Men först ska sonen firas ordentligt nästa lördag och de påföljande helgerna är också ganska fulltecknade. Och jag som trodde att hösten skulle bli tom och innehållslös! Men visst är det härligt när det finns mycket att se fram emot?!
I kväll blev det åter igen Gästis. Vad jag gillar det konceptet! Att goda vänner träffas i olika konstellationer, dricker ett eller ett par glas vin, pratar bort några timmar och sedan är man hemma i hyfsad tid. Det är alltid en otrolig energikick, så även i dag. Vänner är det bästa och viktigaste i livet! Näst familjen förstås :).
I morgon är en ny ledig dag. Ingenting är planerat, jo ett besök hos frisören, men i övrigt ska jag nog mest skrota runt hemma. Är vädret okej blir det väl att hösta lite i trädgården, men annars har jag en gedigen hylla med olästa böcker att angripa...
Det finns så mycket i livet att vara tacksam för. Jag är extremt stolt över mina söner, som är en stor hjälp och glädje varje dag! Det är så härligt att se hur de vuxit upp till unga män med fantastiska flickvänner och att deras dagar är fyllda av studier, jobb, träning, matcher, möten och en massa kärlek. Ibland måste man nypa sig i armen för att vara säker på att det är på riktigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar