söndag 28 oktober 2012

Vilken underbar dag!


Nu är höstens mest hektiska period förbi. Privat alltså. Båda badrummen är klara och jag är så himla nöjd med resultaten. Bilden nedan är från badrummet därnere och den fantastiska orkidén fick jag i födelsedagspresent (i kombination med en massa annat) från mina söner. Vi valde att plocka bort en garderob för att utvidga ytan och det är otroligt vad detta relativt lilla ingrepp gjorde för volymen i badrummet!



Jag har även passerat det magiska strecket: 50 år! Och jag säger det igen: att fylla 50 år är det bästa jag gjort i födelsedagsväg! Jag har firats ordentligt i två dagar och mer ska det bli :). Hlalva dagen var jag på jobbet och gästspelade. ni vet, tog emot gratulationer och fick ett rörande tal och fantastiska presenter från kollegerna. Härligt att få en sådan uppskattning från de som faktiskt är viktiga på jobbet :)'
Senare å min födelsedag kom Syster, en av mina bästa väninnor, min ena "svärdotter", min systers "svärdotter", min extrason och mina egna söner hem och efter skålande i mousserande vin blev jag utstyrd med ögonbindel och placerad i en bil.



Efter en dryg kvart var vi framme på ett konstigt ställe...Här mötte även min svåger upp efter arbetet. Vi blev emottagna av en mycket trevlig och charmerande man, men min blick fastnade direkt på väggen som var fylld med tatueringsbilder. Så även hans armar...Med skärpa talade jag om att det inte skulle komma i fråga att ens en liten tatuering skulle landa på min kropp! I alla fall inte utan att det skulle ske ett visst manfall på vägen. Det var inte tal om tatuering, men frågan är om jag kände mig lugnare när jag leddes in i ett rum med en röd draperad vägg och ett kamerastativ. Min hjärna hänger inte alltid riktigt med i svängarna, så ytterligare en gång häver jag upp min stämma och talar om att jag inte har för avsikt att vara med i en porrfilm. Hur tänkte jag där?!? Eller tänkte inte rättare sagt... När mina franska nerver (kan det vara på grund av dessa jag kom att tänka på porrfilmsinspelning?) väl lugnat ner sig så insåg jag att vi var i en inspelningsstudio. För musik alltså :). Mina minuter som stjärna ska jag bespara er, men om ni ser någon annan i Helen Sjöholms paradnummer så är det troligen jag. "Du är min man" lär bli årets julklapp för tondöva och lättlurade släktingar och vänner. Till Helen säger jag: FÖRLÅT! Men - sällan har jag gjort något så roligt! Efter detta åkte vi till Syster och öppnade presenter, drack vin och åt förrätt. Min systers svärföräldrar dök också upp och sedan drog vi allihop till M.E.A.T där vi trakterades som de celebriteter vi är i varande. Vilken underbar födelsedag!
Tack alla involverade för god mat, gott dricka, superrolig aktivitet, fina presenter och härligt sällskap!

I går hade jag en enkel buffé för trettiotalet vänner, släktingar och grannar - nära och kära som jag är så glad för att de ville komma. Hoppas innerligen att de uppskattade kvällen lika mycket  som jag själv gjorde! Mitt hem är fyllt av berusande blomdoft, på bordet står annat berusande; goda viner, mousserande och en spännande rabarberlikör... Jag har fått så många presenter och så mycket uppskattning så jag kommer att sväva på små moln resten av detta året! Har för övrigt bestämt mig för att jag ska fylla 50 år igen nästa år. Bara så ni vet! Vi kör igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar