söndag 8 maj 2011

Söndagstrivsel

Äntligen söndag! En dag utan måsten hos oss (att sedan måndagsångesten kan komma över en framåt kvällen är ju en annan sak!) I dag ska det inte göras många knop! Jag har tvättat en maskin lakan som nu hänger ute och torkar. Det blåser en del så det ser ut som sträckta segel emellanåt. En röjning av uterummet har också gjorts - resultat: två svarta sopsäckar så vi äntligen kan få åka till mitt nya favoritställe: återvinninscentralen! Det blev två vändor dit i veckan som gick! Julgranen kastades för övrigt i brännbart - det är det där med filvalet i början som ställer till det... Men sedan i onsdags kväll har det varit stiltje i Operation Röjning. Något annat måste man ju få ägna sig åt...

Förutom att arbeta - något jag är nödd och tvungen till eftersom jag varken lyckats få tag i någon som vill försörja mig eller vunnit på Lotto.( Hoppas fortfarande på att bli åtminstone Postkodsmiljonär, så jag kan ägna mig åt vad jag vill. VAD jag vill är ännu inte helt klarlagt, men det ska innebära betydligt mer frihet än de alternativ som står till buds än så länge) - har jag hunnit med att avsluta min keramikkurs i torsdags, varit på ungdomsgård i fredagskväll; eller rättare sagt: mina söner såg till att det blev ungdomsgård hos oss, men deras kompisar är så himla trevliga så egentligen är det en ynnest att få "hänga" med dem. Vi tittade på Twilight - man vill ju hänga med; även om man är lite efter! Redan påannonseringen om "att denna första film i Twilightsagan väckt många tonåriga flickors erotiska drömmar" borde ju ha fått mig att snabbt byta kanal. Är det detta som är tonårstjejers erotiska dröm är jag mer än lycklig att jag passerat den fasen av livet! Till min stora glädje tyckte även de tjejer som var hos oss att "Edward Cullen" var en riktigt osnygg fjant. Japp - mina söner har bra smak även när det gäller tjejer, både som kompisar och flickvänner.

Lördagen inleddes med 5 km joggning. En runda som åter igen förstördes av all pollen som mättat denna underbara vårluft. Efter en tung och motig runda så käkade jag frukost, rensade lite ogräs och sedan var det solstolen som gällde. Senare på eftermiddagen skjutsades den yngste sonen till flickvännen och jag åkte påi smyckeperty hos en god vän tillika kollega. Köpte så klart lite nytt inför sommarsäsongen :). Som den fantastiska kvinna hon är bjöd hon så klart även på en supergod kladdkaka till kaffet. Börjar förstå varför trivselvikten jobbar sig uppåt. Strunt samma! Som en annan god vän brukar säga: Njut medan du kan - man vet inte hur länge man har sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar