söndag 7 februari 2021

FAKTA, vetenskap, logik, sanning - ack så svårt...

FAKTA, vetenskap, logik, sanning - Ulf Dahlsten "Efter coronan. Svensk modell i kris". Visst hade det varit härligt om just detta blev resultatet av postcorona? Efter att under mer än ett år lyssnat på den ena mindre begåvade än den andra känner åtminstone jag ett behov av att förklara foliehatt omodernt för all framtid. Att mänskligheten har fördummats i takt med att tekniken har utvecklats har vi ju sett prov på många gånger, men jag tror faktiskt att denna perioden har övertygat åtminstone mig att degenereringen har gått mycket snabbare än jag trodde. Det blir bara fler och fler som bevisar att det saknas begränsningar för hur dum människan har möjlighet at bli. Jag accepterar att vi tycker olika, har olika politiska ståndpunkter, olika uppväxter och olika socioekonomiska möjligheter. Men dumhet, korkade personer och ren idioti... Jag är så infernaliskt trött på det! Vill du inte vaccinera dig? Okej! Du behöver inte springa och slå dig för bröstet och skrika om att vaccinet dödar. Ta reda på fakta och basera din åsikt på FAKTA och var sedan tyst. All skräckpropaganda som florerar i social medier fyller endast en funktion: att skrämma upp och skapa osäkerhet och otrygghet hos dem som inte litar på sig själv utan dras med i masshysterin. Galghumoristiskt kan man ju påstå att det artificiella intelligensen behövs med tanke på hur den mänskliga intelligensen har utarmats. 

Jag läste dagens ledare i Sydsvenskan idag. Som vanligt välskrivet och initierat av Per T Ohlsson "Den stora frågan" om hur Kina och Ryssland sakta men målmedvetet genom hot och trakasserier försöker etablera en ny "multilateral" världsordning. Ryssland utgör det kort,- och medelfristiga hotet mot friheten. Men på sikt är det Kina som är det enskilt största hotet mot västerländska värderingar, vår frihet och demokrati. Utgångspunkten är ett investeringsavtal mellan Kina och Europa, som vid granskning föga förvånande visade sig vara en "omsorgsfullt gillrad kinesisk fälla". EU ser en möjlighet att få tillgång till den gigantiska kinesiska marknaden och Kinas dolda agenda är att vara den globalt dominerande stormakten 2050. Det "multilaterala" handlar om att den dekadenta västerländska liberala demokratin slåss sönder och att världen dansar efter Kinas pipa. Det är ju uppenbart för oss som följer med i nyheterna och omvärldsbevakning att Kina utgör det allvarligaste hotet mot de demokratiska normer som ligger till grund för vår frihet. Genom hot och trakasserier vill man få övriga världen att böja knä för kinesiska regimen. Genom spionage och målmedveten propaganda äter sig den totalitära kampanjen in i västerländska opinionskanaler och varje kritisk synpunkt, föga förvånade, är ett uttryck för amerikansk propaganda sett med den totalitära kinesiska regimens ögon. Skrämmande framtid tycker jag...och jag vet vad jag svarar på den stora frågan:

"Skall vi böja oss för makten och pengarna den här gången igen, för hoten, för trakasserierna, eller skall vi, redan nu, göra vår plikt och vår demokratiska samhällsmodell ännu lite bättre, ännu lite friare, ännu lite mer jämlik, ännu mer öppen? Det är en fråga som överskuggar allt annat. Det är den stora frågan."

Tidigare har jag skrivit om min högst personliga och konspiratoriska övertygelse om att det inte alls är en slump att pandemin släpptes lös via Kina, men jag säger det så gärna igen: det är endast ett land som har tjänat på detta. Just precis - Kina! Kina som köper upp mängder med aktieposter i västerländska bolag, Kina som exporterar mängder med engångsmaterial (i mycket varierande kvalitet), Kina som ligger bakom mängder av falsk propaganda och som, via sociala medier, planterar mängder med desinformation. Nu är det säkert någon som gärna vill flika in att de som tjänar mest är läkemedelsbolagen som på alldeles för kort tid har tagit fram ett med största sannolikhet dödligt vaccin (LÄS PÅ!). Att tjäna pengar har ju alltid varit en riktigt ful sysselsättning i vänsterfalangen. Ett intressant faktum om man tittar på de kommunistiska staternas despoter - fast de tjänar ju inga pengar, utan tar bara det de anser sig ha rätt till. 

FAKTA, vetenskap, logik, sanning - viktiga parametrar i en förhoppningsvis bättre värld post C19!




Avslutningsvis måste jag nämna, som uppföljning till mitt förra blogginlägg, att det skrevs en inlaga angående "Tunna blå linjer" av Joakim Palmqvist som är kriminalreporter på Sydsvenskan och under många år har följt Malmöpolisen. Vi är av samma åsikt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar