torsdag 8 oktober 2015

Väntan - meningen med livet?

De senaste tre helgerna har jag varit på resande fot: Heiligenhafen/Burg, Stockholm och Budapest. Städer som skiljer sig på många sätt och vis. Det finns de som påstår att "resor är meningen med livet". Det tror inte jag. Så klart inte! Mitt mål är att vara kärring Motvalls, så jag måste få lansera en egen teori. Väl underbyggd, filosofisk och väl genomtänkt. Meningen med livet är...ATT VÄNTA! Förkasta nu inte detta bara för att ni gör misstaget att tro att meningen med livet måste vara positivt och inrymma en optimistisk framtidstro. Vem har sagt det?!? Jag hävdar att det är väntan som är nyckeln till framtiden och livet. Vi väntar på att få gå hem från jobbet. Vi väntar på att det ska bli fredag och äntligen helg. Vi väntar på mat. Vi väntar på kollektivtrafik. Vi väntar på att andra människor, som missbrukar MIN tid ska bli klara. Vi väntar på barn. Vi väntar på mat. Vi väntar på den rätta. Vi väntar på döden. Listan kan göras lång. Väntan snuddar ganska ofta vid längtan och då är det ju positivt att vänta.
Jag är en urdålig väntare. Väntan på andra gör mig både arg och förolämpad. Det är inte okej att slösa med min tid! För mig är det ett tecken på ett beteende som tyder på dålig uppfostran, respektlöshet och arrogans! Att låta mig vänta mer än en gång får följder...

Har hur många trådar och ämnen som helst att blogga om, men just nu är det ett enda kaosartat sammelsurium i hjärnvindlingarna. Denna kvinna behöver en rejäl dos sömn efter de senaste veckornas hektiska globetrotterliv. Får återkomma om de andra funderingarna när jag har sovit ut ordentligt och sitter vid datorn så att jag kan använda bilder.

Nu ska det undersökas hur jag skulle kunna öppna ännu ett Instagramkonto 2015, så att jag kan sätta lite fokus på flärd och ett glittrigt, sprudlande liv.

Under tiden jag väntar så ska jag gå och lägga mig...

1 kommentar: