onsdag 14 oktober 2015

Onsdag. Icke någon skillnad

En sak av det jag nämnde i går har jag lyckats prestera i dag: byte av tiden för att sätta på vinterdäck. Jag har äntligen fått offerten på reparationen av uterumstaket, så i morgon måste jag kontakta min bank så att jag kan komma i gång med renoveringen innan ROT-avdraget försämras drastiskt. Ett av många korkade förslag i denna tokregerings budget...
Saker måste helt enkelt sättas i rullning för jag kan inte vandra runt i mitt Pompeji och leva i ruinerna av ett tidigare liv. Jag har sett flera kanonfina bostadsrätter som jag skulle kunna tänka mig köpa, men först måste det ju ageras på hemmaplan. Ensam är inte alltid stark, men med envishet och jäklar anamma kommer man långt! Nog om denna tröstlösa följetong.

Jag har funderat över hur det kommer sig att man aldrig har någonting att ta på sig. Mina garderober är, skam till sägandes kanske, relativt välfyllda. Sist jag räknade hade jag till exempel 65 klänningar. Man skulle kunna tro att jag är en shopoholic - anonym så klart. Alla klänningar passar ju inte året om av naturliga skäl med avseende på vårt varierande väder, men jag har ju bevisligen åtminstone klänningar så att det räcker ett tag framöver. Ändå är den stående frågan till mig själv varje morgon: "vad ska jag ha på mig?" och ganska snabbt konstaterar jag att jag inte har något alls... För att sätta press på mig själv och skapa lite dynamik och omändring i garderoben, så har jag startat ytterligare en blogg. Om det är svårt att uppdatera en blogg så måste det vara dubbelt så enkelt med två? Så var det i alla fall när jag fick mina barn: efter att ha tränat på den förstfödde så gick ju allting dubbelt så snabbt när man plötsligt hade två. Effektivitet är mitt ledord. Nåja, min nya blogg hittas på

kontorsmusen.blogg.se

Syftet med den bloggen är att ge grå och trista kontorsmöss ett ansikte och förhoppningsvis ett litet fniss från och till. Notera gärna att kontormusen är en fiktiv person och, som med det mesta, måste jag förklara att det är skrivet med självdistans och ironi även om jag säkert kommer att få folk som hoppar på mig för att jag väljer att besudla cyberrymden med ytterligare fjortisbloggar. Intresseklubben antecknar! För egen del tänker jag att det är bra att tvinga sig till djupdykningar i klädhögarna dagligen för att det ska bli en bra outfibild. Allt detta arbete för att tillfredsställa alla fans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar