söndag 5 juli 2015

Feeling hot, hot, hot...

Fyra arbetsdagar och sedan är det semester! Ska bli så himla skönt. Inget planerat. Dagarna ska fyllas efterhand. En del planer för hus och trädgård finns förstås. Finns det inte alltid det för oss husägare?!?  En trave böcker ligger och väntar på att bli lästa. Jobb ska sökas. LIVET ska fyllas med vettiga saker och det är väl dags att sluta tro att någon ska hjälpa en med att fylla den tomma påsen med innehåll. Bra kvinna reder sig själv! Och jag är så himla glad att jag tillhör den kategorin som faktiskt ärligt kan säga att jag klarar mig riktigt bra på egen hand. Visst finns det saker jag inte kan och visst har jag fortfarande problem att be om hjälp, men i det stora kan jag se mig i spegeln och säga: "Fy fan vad du är duktig! Och vad mycket du klarar själv!"
Ligger just nu i sängen pch försöker röra mig så lite som möjligt. Trots en kall dusch alldeles nyligen så rinner det om mig. Fönsterna är vidöppna, men eftersom det inte finns en ynkaste liten vindpust som fläktar så hjälper det inte för att sänka värmen inomhus nämnvärt. Det är nätterna som är värst ni vi drabbas av den efterlängtade sommarvärmen. Klibbiga, heta nätter... Enligt väderprognosen ska det dra in ett rejält åskoväder om ett par timmar och i morgon ska det bli tio grader svalare. Något mer uthärdligt när man måste arbeta.svalorna flög i och för sig lägre i kväll och ollonborrarna svärmade i luften när jag stängde ner undervåningen. Emellanåt har de kommit brummande utanför sovrummet, men som tur är så har de inte tagit sig in. Otäcka rackare! Molnen hopar sig i alla fall, så kanske det finns någon sanning i prognosen.
Det har varit några fantastiska kvällar sista veckan. Och det har utnyttjats! I torsdags var vi på Cabaret Moulin på Kulturen. I fredags blev det vit sangria på Stortorget och därefter grekiskt på Mediterrenean. I går en konsert ned Sally Swag i Stadsparken - märkligt feministband med konstiga texter, men ganska bra rytmer. Magiskt vacker kväll och det räcker långt om sällskapet är det rätta. En otrolig ynnest att kunna ta del av det stora gratisutbudet som Sommarlund erbjuder. Och Malmö för den delen! Kostar det inget kan man ju alltid chansa och ibland hittar man något guldkorn 😊. Får se vad denna veckan ska erbjuda i form av upplevelser. Tropisk värme lär det inte bli igen på ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar