torsdag 16 juli 2015

Semesterflyt

SEMESTER! Smaka på det. Och sommaren har kommit - lagom varmt för att man ska orka prestera något vettigt på förmiddagen och sedan ägna sig åt heta dejter med Brasse i solen.

På förekommen anledning vill jag passa på att meddela att Brasse är min solstol. Ingen man! Hade jag haft några heta dejter med en fysisk man så hade ni inte läst om det på sociala medier. Offentligt utläggande eller uppvisande av hångel är inte riktigt min melodi.

Semester var det. Jag har ju redan haft en vecka och måste säga att jag är nöjd. Samtliga häckar; syrener, liguster och idegran; är klippta och hälften av det ansade är kört till återvinningen. Andra hälften ska enligt planering dit i morgon. Här är kvinnan som håller på att övervinna sin tippfobi! Man kan ju alltid passa på att kolla det manliga utbudet när man är där, för på trädgårdsavfallsdelen har jag hittills inte sett en enda kvinna. Märkligt, men kvinnor kanske inte klipper häckar? Eller kör till återvinningen? Raggningsutbudet kan jag meddela är väldigt skralt - inget man behöver skaffa sig en trädgård för att titta på... För övrigt är det faktiskt enklare att köra till just trädgårdsavfallsdelen numera eftersom man kommit på den geniala idéen att man ska tömma sopsäckarna och gärna återanvända dem. Vem kom på detta?!? Jag har aldrig kunnat återvinna någon sopsäck som det har varit trädgårdsavfall i. Det ligger på något sätt i sakens natur att säckarna ska gå sönder av grenar och annat. Den delen av kastandet som inte handlar om trädgårdsavfall har blivit så mycket mer komplicerad med de nya reglerna... Förut hade man ju möjlighet att liksom råka lägga ner något som kanske inte helt säkert skulle i brännbart, utan att det märktes. Men icke nu! Jag blir helt nervös av tanken på att något hamnar fel så jag måste klättra ner och plocka upp det. Som tur är så har vi ju tömning av hushållsopor varje vecka nu under sommaren så då får man väl passa på att råka lägga de där svårkastade sakerna där i stället...

Min prokastrinerade tapetsering är också klar. Sex månader efter starten - plötsligt händer det! Vilket påminner mig om att jag ju har en trisslott jag vunnit två nya lotter på som jag måste lösa ut. Märkligt att det ska ta så lång tid att avsluta. Den sista veckan tog mig ungefär en timme att bli klar med. Arga snickaren hade älskat mig! NOT! Nu är det bara det blivande gästrummet kvar att tapetsera och måla. Tur jag aldrig har gäster... Ibland är impopularitet en styrka! Det känns skönt att kunna bocka av lite punkter på semesterns att-göra-lista redan så här i början innan man helt har grottat in sig i mananatänket. Total inaktivitet är alldeles för påfrestande för psyket.

Dags att träffa John Blund! I morgon är ännu en oplanerad dag, som lär fyllas med lagom doser av inaktivitet och akrivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar