fredag 24 juli 2015

The bright side...

Jag har de senaste somrarna försökt med alla möjliga medel; försökt totalradera min hårddisk för att omstartas i felsäkert läge (taget ur Anna Gavalda "Hjärtat i vår vänskap), ägna mig åt djupt navelskåderi med allt annat än önskat resultat, verklighetsflykter och total känslokyla - allt för att komma ner i varv och försöka få mitt roterande hjärnkontor att FOKUSERA och SLAPPNA AV. Det har inte fungerat något av det...

Den här sommaren bestämde jag mig för att inte ha någon strategi. Inga storflygande planer. Inga krav på sol och värme - vädret lever ju som bekant som det själv vill, utan hänsyn till oss fotvandrare på jordklotet. Mitt mål inför sommaren var att lära mig nua och slå av på alla mina inre krav. Strunta i prestationsångesten och upplevelseångesten. Och vet ni vad?!? Det fungerar! Jag njuter varje dag denna sommaren, trots kyla, blåst och frånvaro av sol. För övrigt har det faktiskt inte varit så illa. Jag har solat i bikini i princip varje dag och att det har varit halvtrist väder på förmiddagen har passat mig utmärkt eftersom det har gett mig möjlighet att göra lite fixande hemma. Det har funnits flera härliga kvällar på uteserveringar och vid olika grillar - det gäller att njuta av det som erbjuds.

Nu hade jag ju i och för sig tänkt skriva en lite längre text, men eftersom solen bryter fram så tror jag det blir en liten siesta i solstolen i stället. För övrigt har förmiddagens väder varit perfekt för att få torrt dagens stortvätt 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar