fredag 31 oktober 2014

Hallå! Vin??


Halloween är här. Jag har en splittrad åsikt om denna i allra högsta grad osvenska tradition. Å ena sidan gillar jag att det ges tillfälle att ordna fest med tema av skräck - maskerad är ju alltid kul 😊. Å andra sidan är det mindre trevligt med alla ouppfostrade och i vissa fall respektlösa ungdomar som drar runt och använder kvällen som en möjlighet att sabotera. Trist att det alltid ska gå till ytterligheter när det handlar om Sverige... Jag har fått mina köksfönster nerkletade med ägg och då ringde de inte ens på, utan kastade bara råa ägg när de passerade. Jag rusade så klart ut och fick då två ägg kastade mot mig som missade med en hårsmån. Oj, vad dessa ligister i nedre tonåren måste ha stolta föräldrar! Godisskålen är i alla fall fylld om något av grannskapets barn skulle dyka upp för Bus eller godis. Om de nu skulle missa att allt är mörklagt mot uppfarten... Kanske man i stället får påhälsning av de i byn tydligen flitigt förekommande inbrottstjuvarna? Nöjer de sig med en skål godis?!? Många frågor - inga svar...

I kväll har jag ställt in en middag med goda väninnor och tackat nej till en after work med torsdagstanterna. Trist att jobbet ska gå ut över fritiden så att man inte orkar vara social. Jag flexade ut redan 13.30 och hade ambitionen att fika med sonen och sedan köra ett pass på gymmet. Tji fick jag! Fika blev det - med köpekagor, men efter ett snabbt besök hos hovleverantören Citygross så tog energin slut. Tjänstefolket lyste så klart med sin frånvaro. Varför är de aldrig på sin post när man behöver dem som mest?!?! Middagen fick jag således ordna själv. Gick bra trots allt. Ett glas rödvin förgyller de flesta tillfällen. Även de motiga. Nu har jag draperat mig i soffan med glas nummer två. Ska bli väldigt spännande att se hur länge jag orkar hålla mig vaken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar