måndag 16 mars 2015

En liten måndagsnotis

Ännu en måndag har passerat. En ovanligt bra måndag måste tilläggas! Fick till min stora glädje krama om två av dem jag saknar mest från min gamla arbetsplats. Enkel vardagslycka! Och så kan vi i södra landsändan glädjas åt att vårtecknen står som spön i backen: tussilago, krokusar, vintergäck och snödroppar lyser glatt i rabatter och diken, stora knoppar på träden och de härligt allergiframkallande hassel och al har sedan en tid delat med sig av sina pollen. Vilken lycka för oss som har den stora glädjen av att verkligen KÄNNA våren från insidan och ut. Men bäst av allt är att det är ljust på morgnarna! Trots det är jag så infernaliskt trött. Något som tycks vara en epidemi på min arbetsplats - vi gäspar i parti och minut. Jag som brukar vara en riktig nattuggla somnar nästan utan undantag framför Rapport varje kväll. Kan hålla med om att nyheterna inte är så himla upphetsande, men jag gillar att försöka hålla min allmänbildning på hyfsad nivå även om det inte är något jag behöver använda mig av till vardags...
I helgen var det ett nytt inbrott/inbrottsförsök på vår gata. Polispådrag med hundar, men i vanlig ordning missade jag alltihop. För en gång skull sov jag inte, utan satt och drack vin med en god vän i mitt vardagsrum. Någon sökaktivitet ägde inte rum i min trädgård i alla fall för det borde vi ju ha noterat. Män i uniform brukar inte gå mig spårlöst förbi... En viss obehagskänsla infinner sig var gång det händer sådant här i närområdet. Ska man behöva barrikadera sig bakom höga murar och järngaller?!? Det måste vara en lukrativ arbetsmarknad i alla fall med tanke på hur många som verkar vara anställda i den branschen.
Eftersom en diger arbetsvecka ligger framför mig, så är det väl bäst att försöka få lite sömn så man orkar med. Deadline på onsdag och körning på torsdag, träning tisdag-, och torsdagkväll, bio på onsdag, after work på fredag och Heiligenhafen samt Burg på lördag. Vila kan man göra när man blir gammal! Sova bör jag göra nu...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar