lördag 30 april 2011

Bröllopsdag

Den 29 april var det vår bröllopsdag. 1983, en småregnig dag traskade vi in på tingsrätten och efter ett par minuter var vi gifta. Noteras bör att vi då hade valt den LÅNGA varianten. Hur snabbt den korta varianten gick törs jag inte ens tänka på...Vårt bröllop var en himmelsvid skillnad mot det brittiska prinsbröllopet! Det var kort, ljusblå klänning, brudbukett med blåklint, vita nejlikor och röda rosor, lunch på Dalby Gästis och mottagning på kvällen med smörgåstårta. Regndroppar på bruden betyder visst lycka och det fick vi ju.

I går när det var den 29 april funderade jag över om man har kvar sin bröllopsdag även som änka (vidrigt ord!). Frågan sysselsatte mig mest hela dagen och framåt kvällen beslöt jag mig för att lämna över dagen helt och hållet åt prins William och Kate Middleton. Tror att de kan behöva all lycka som finns för att orka med pressen och det stela brittiska hovet. Så varsågoda: min bröllopspresent!

Fick dessutom veta att Adolf Hitler gifte sig med Eva Braun den 29 april, men med tanke på hur kort det äktenskpet blev, så tycker jag inte ens det behövs en liten fotnot om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar