söndag 29 maj 2022

Vimlar vidare Del 2-3

 Fortsätter vältra mig i "Min tid som flytt" och det är utan madeleinekakor och lindblomste. Kanske tråkigt för er som inte arbetade på Grand Lundia under den här perioden, men för mig är det en nostalgisk tillbakablick på en tid när allt låg framför en som en öppen bok. Alla möjligheter och omöjligheter som man drömde om. Med facit i hand kan jag väl erkänna att mycket stannade i drömmarnas värld, men livet blev bra ändå och vissa saker kan man kanske ta tag i även när man nalkas livets senhöst? Att skriva är ju en av mina drömmar och just nu känns det så himla kul även om det handlar om att skriva av. 

"Ny vecka - nytt vimlande. Work outen har kört igång igen, men tyvärr har det inte kommit en enda ny deltagare. Nog finns det väl en och annan i personalen som behöver förbättra konditionen (tänk på att man orkar med fritiden bättre!) och få bort lite av julens överflöd som satt sig likt ringar runt lilla magen. Tinny, som ju lanserade en ny, mycket populär bantningsmetod förra veckan, är en av de flitigaste work outbesökarna varför man kan dra slutsatsen att bra kost och god kondition hör ihop.

I helgen var det fullbokat på Grand. Lördagen var vikt för Knutsgillet och minsann om inte båda klanerna Paulsson syntes i vimlet. Mycket folk och trevlig stämning!

Söndagskvällen höll våra barmästare gille i Stora salen. Sällan har väl Domenico och Kåge varit vid så gott mod. Frank lyckades vinna en rökt lammfiol vid lotteriet, men det var rysligt nära att det blev en nalle och den hade i så fall tillfallit undertecknad.

Inte en enda notis på familjesidan denna veckan. Glädjande är dessutom att inget av det som publicerades förra veckan har dementerats, vilket betyder att alla som gifte sig och förlovade sig med varandra i förra upplagan nu gjort detta definitivt.

Ett rykte har spritt sig inom företaget, vilket jag härmed vill dementera: det förekommer ingen avlyssning av telefoner! Erik kan lugnt koppla in sin telefon på nätet igen, låsa upp dörren och dra upp rullgardinen. I Vimlet-redaktionen har betydligt mer avancerade vapen än telefonavlyssning - du vet aldrig när, var eller hur vi slår till...

Slut på vimlandet den här veckan. Håll sinnena på helspänn - vem vet vad som lurar bakom dörren?

Er allas Ingemo"

Jag kör en till:

"Till att börja med vill jag besvara den fråga min högst ärade kollega på Lundia, herr W, ställde efter förra numret: Varför bär jag ett så knasigt namn? - Bäste herr W! Många stora författare väljer att skriva under pseudonym. i mitt fall är det för att dölja min falska blygsamhet och för att kunna smyga runt på Grand helt inkognito.

Work outen har flyttats från måndag till tisdag, så alla ni som hade ursäkter för att slippa undan på måndagsmorgnarna - de ursäkterna håller inte längre! Domenico börjar närma sig det oundvikliga: att börja work outa - han har nämligen tagit reda på vad man har på fötterna. Vi ser alla framemot Domenicos intåg i work out gemenskapen.

Frank meddelar att han övar febrilt på sin lammfiol, men ännu inte lyckats få några toner ur den. Trist, annars hade Frank säkert kunnat bidra med några ungerska rapsodier under den ungerska veckan vi ska ha här i början av februari. Från vanligtvis välunderrättad källa (som det brukar heta) har I Vimlet-redaktionen fått höra att kontorets egen lille Svensson har fler passioner i livet än barn. hans samlarvurm omfattar även plastpåsar med tryck. De måste dock vara ovikta och tomma.

Kockar och kallskänkor drog man ur huse igår för att besöka Brogatan i Malmö. God mat och mysig miljö var omdömet. Vad gäller skvallerfronten tiger de dock som muren - icke att föväxla med den numera raserade Berlinmuren. Med denna snygga övergång kommer vi osökt in på vår berlinare som meddelar att han fortfarande inte brutit sitt nyårslöfte med ett enda litet bloss. Bravo!

På lördag är det maskerad på Grand och då kommer naturligtvis I Vimlet-redaktionen att vimla och ta reda på allt om alla. Väl mött i nästa fullspäckade nummer! /Ingemo Eneflo"

Kanske det bara är jag som tycker detta är roligt, men det är ju det som är fördelen med att vara bloggare: det är jag som äger innehållet! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar