torsdag 28 juni 2012

Äntligen semester!

Härligt! Italien vidare och Tyskland med sin, i mitt tycke, trista effektiva fotbollsteknik har återigen fallit på mållinjen. Blir till att leta reda på en TV på Kreta. Är de så moderna? ;)

I morgon bär det av! Tjohoo, säger jag och sönerna säger detsamma - hus och bil för sig själva i en hel vecka. Undrar hur mycket party-party det blir? Grannarna är förvarnade och det jag inte vet har jag heller inte ont av! Får väl lägga band på kontrollfreaken...
Hade tänkt mig vara i toppform lagom till avresan, men det sprack så klart. Ärligt talat sprack det redan när tanken poppade upp i min lilla hjärna - saknar karaktär och motivation när det gäller dieter och bantning. Var och tränade på gymmet i dag och det var en bedrift i dagens sommartemperatur. Termometern utanför gymmet visade på +26 vid 16-tiden - en föraning om vad som väntar i morgon. Enligt väderapparna som konsulterats så ska det ligga runt +34 hela veckan. Underbart med varma kvällar i Medelhavsområdet.
Den närmsta veckan kommer dagtid att spenderas vid poolkanten alternativt på stranden och kvällarna ska det sippas på färgglada drinkar och en och annan Mythos. Och ouzo förstås! Vet att det är okvinnligt att dricka det, men jag är barnsligt förtjust i ouzo/raki och pernod. Resväskan är nästan packad. Har aldrig förstått de som packar två veckor innan de ska åka. Varför liksom?
Jonas Moströms sjätte bok har kommit i pocket och ligger i handbagaget tillsammans med lite glassiga modemagasin. Hör till när man flyger :).
Hoppas nu att det inte regnar hela veckan som jag är borta. Och att sommaren är här på riktigt när jag kommer hem; pigg och utvilad! Då är det dags att beställa nästa resa - den som ska gå till Dubai i höst, då med båda sönerna. Så härligt att ha en massa att se framemot! Men nu är det väl bäst att hoppa i säng; har en flygrädd ReiseLeiter att ta hand om i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar