lördag 13 november 2010

Och nu är jag i gång!

Första blogginlägget! Känns lite nervöst att kasta ut sina tankar och funderingar i cyberrymden till allmänt beskådande, men har man sagt A tycker jag man ska fortsätta med B och resten av alfabetet. Hur ska jag formulera mig? Vad ska jag skriva om? Mitt liv är ju inte särskilt spännande; inte ens för mig själv...
Vem jag ska skriva för är enklare att svara på - för mig själv helt enkelt; en "dagbok" som varken kommer att bli för privat eller alltför personlig; ett forum att sätta ord på känslor och tankar. Och jag kan lova att det varken blir bilder på vad jag äter, har på mig eller liknande - för det finns det andra bloggar!

Det är väl bara att kasta sig ut och prova om vingarna bär!

På ovanvåningen stökar 17-åringen runt efter att ha tillbringat större delen av eftermiddagen med att sätta ihop en IKEA byrå tillsammans med en kompis. Det har gått åt många svordomar... Kikade in för en stund sedan och det blir superbra på hans rum när allt kommer i ordning, men inser att det blir arbete för mig i morgon. Tippen, här kommer vi! Har en massa svarta sopsäckar i garaget som ska kastas och nu tillkommer emballage, en gammal stereobänk och en Billy-hylla som inte får plats någon annanstans i huset. Känns som vi lever i ett gigantiskt "Femtonspel" - men det är väl bara just nu... Någon gång kanske även vi kan leva i ett inredningsmagasin. Hör hur alla som känner mig skrattar högt; mitt hem kommer aldrig att bli avskalat och opersonligt "stilrent". Hemmet speglar ju min personlighet, eller? Ett städat yttre med kaotiskt innehåll...
Men som det så riktigt har sagts många gånger: "Hellre lite skit i hörnen, än ett rent helvete".

Nu är andra glaset rödvin upphällt, Hans Koppel "Medicinen" ligger redo och jag ska dra mig tillbaks i min soffa och låta dammråttorna leva ytterligare ett dygn!

1 kommentar: