måndag 4 januari 2016

Miss Lyckad...

...hade ju varit betydligt roligare att kalla sig, än misslyckad. Ni vet, den där motsatsen till alla andra som går genom livet lyckliga och lyckade. Vi som tillhör gruppen misslyckade är oftast inte så högljudda om det. Att vara misslyckad är inte fiiint! Men hur är man då när man är just misslyckad? Vad jag vet så blev jag inte tappad som barn, så i mitt specifika fall så är känslan av att vara misslyckad personlig och självförvållad. Japp - jag tillhör den lilla klick som faktiskt har så mycket självinsikt och civilkurage så att jag inte behöver skylla mina tillkortakommanden på någon annan! I just det känner jag mig lyckad!
Vi skriver numera 2016 och jag hade egentligen tänkt skriva min årskrönika (det låter så härligt pompöst och pretentiöst osvenskt), men eftersom jag inte orkar ha min laptop i sängen så kan jag inte ladda upp bilder och vad vore en årskrönika utan bilder?!? Så därför blir det ett ickepretentiöst första inlägg om hur knäckande det är att vara misslyckad - år efter år! Jag tog ju tag i mina största problem med avlopp och uterumstak, men hantverkarna har inte dykt upp, trots att jag kontaktat dem mer än en gång... Tur att jag inte har betalat något i förskott. Det är så tröttande att trampa runt i kvicksand eller, om ni föredrar, att ta sig fram i extrem motvind - man kommer ingenstans.
Dessutom misslyckas jag år efter år med att hitta ett nytt jobb. Nu kan jag ju inte ens skylla på att mitt cv inte är uppdaterat. Det finns inga intressanta jobb att söka. Det verkar med andra ord som jag får fortsätta med mitt årliga misslyckade arbetsprojekt. Här gäller varken "sök och du ska finna" eller "finn och du ska söka" (den där sista är jag ganska nöjd med vitsmässigt).
Träningen är ett misslyckande! Jag har inte satt min fot på gymmet på hela SEX veckor!! Galet. Och jag räknar inte förlusten i uteblivna kilo eller minskat muffinsfluff runt midjan. Närå, här pratar vi om extrem energiförlust, som sprider sig som ringar på vattnet. Detta är prio ett att ta tag i. Här finns ingen annan som kan göra jobbet bättre än Miss Misslyckad!
Jag skulle kunna fortsätta rabbla upp allt jag misslyckats med, men sätter nog punkt här. Jag blir ju helt deprimerad! Joråsåatt. Jag tror minsann att Miss Misslyckad ska arbeta med att bli Miss Lyckad under 2016.
Huka er gubbar och kärringar för nu jäklars laddar jag om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar