tisdag 9 juli 2013

Platonisk kärlek

Man är inte en sämre människa än att man kan ändra sig! Revidera och ompröva ett tidigare beslut. Det drabbade mig i kväll. Det kan ha orsakats av den galna, härliga sommarvärmen, som troligen kommer att göra åtminstone min natt sömnlös då det redan nu känns att det blir en så kallad tropisk natt. Och vem kan sova då?!? I alla fall - Håkan Hellström! Japp, jag har drabbats av en i allra högsta grad platonisk kärlek. Tidigare har jag bara sett en långbent, styrlös varelse med ett alldeles för stort ego, men... Så fel jag hade! Vilka texter den killen skriver. När man tar sig tid att lyssna och ser förbi de där långa, spinkiga och oregerliga benen som spretar åt alla möjliga och omöjliga håll och kanter. Jag, som ser mig själv som en väldigt behärskad person kan till och med förstå alla dessa unga människors tårar inför hans framträdande. Tänk alla brustna hjärtan och hopplösa kärlekar som har ackompanjerats av hans musik. Från och med nu ska jag stolt kalla mig Håkan Hellström- fan! (Men hans ben är fortfarande oproportionerligt långa och smala och hans bristande koreografi är...rörande. På något sätt...).

Mitt i all denna nyförlösta kärlek, om än både obesvarad och platonisk, så slog det mig plötsligt likt en blixt från klar himmel - om du är pryd: sluta läsa typ här!
Om, mot all förmodan och alla odds, det skulle dyka upp en man som passerar mitt mycket tunna nålsöga, så tror jag att jag kommer att hamna i chock. Det är en sak att åldras tillsammans med någon för då märker man ju inte av "förfallet", man är ju så att säga medskapande i processen. Men tänk att se en manskropp i 50-55 årsåldern, naken... Det kan vara en ganska förskräcklig upplevelse! Ja, ja! Jag är väl medveten om att detta slår åt båda håll, men ärligt talat... Hur många män bryr sig om hur en kvinnokropp ser ut i detalj? Lyckan för dem är att överhuvudtaget få chans att ha en naken kvinna i sitt grepp. JA! Jag vet att det är fördomsfullt, men även fördomsfullhet kan innehålla små korn av sanning. Tror jag ska fortsätta hålla mig till kravlös, platonisk kärlek. Enklast för både mig och männen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar