torsdag 3 januari 2013

Smyger igång året...

Det nya året stormade in med full kraft! Vi hade en jättetrevlig nyårsafton med fantastiskt god mat, goda viner och mycket trevligt sällskap med goda skratt och intensiv charm- och flirtkurs. Om det man gör vid inträdet av ett nytt år präglar det kommande året så lär 2013 bli riktigt, riktigt bra! Och det hoppas man ju inför varje nytt...

De första dagarna på det nya året har varit lugna och sköna. Gymmet har besökts enligt den plan jag har lagt upp. Maten i kylskåpet har räckt till, så ännu har jag inte behövt storhandla. Räkningarna betalades först i dag eftersom jag varit helt vilse i pannkakan (mer än vanligt alltså), så det får vi hoppas var en engångsföreteelse. Kan ju bli väldigt dyrt annars...

Mina intentioner att läsa mycket har kommit på skam. Jag har hamnat i en formsvacka när det gäller koncentrationen, så det är svårt att finna mening i böckerna, men jag vet att det kommer tillbaka. När jag har återfått min mentala balans, vilket kommer i takt med att jag tränar så ska jag med glädje kasta mig över mitt bibliotek av olästa volymer.

Nyårslöften - ägnar jag mig inte åt. Mer än att jag lovar att inte börja röka eller snusa i år heller. Ett lätt löfte att hålla för en ickenikotinist. Målsättningar har jag dock! Jag ska försöka leva mer i nuet och våga gå utanför min trygghetszon. Känns som det är läge för att lägga in stötar både vad gäller karriär och att kanske försöka ge sig ut på "marknaden". Har kommit på en jättebra idé, men den skriver jag inte om här. Alldeles för stor risk att det missförstås och så är snacket igång. Något har man ju lärt sig under årens lopp! En del roligheter att se framemot finns redan inbokat: Sälen v 6 till exempel; kan säkert bli roligt för omgivningen (tror Bambi på hal is var stabil i jämförelse med denna skåning på skidor...), Tysklandsresa i maj och förhoppningsvis Mallorca med Yster under sommarsemestern. Sedan räknar jag med många härliga AW och Gästisbesök med goda väninnorna. Och så dejterna...hahaha! Får se hur det går med den planeringen ;)

I morgon är det i alla fall utgång med två av de bästa väninnorna. Ska bli så kul att surra, dricka vin och förhoppningsvis ta en svängom. Kanske skulle anmäla sig till en danskurs!? Som en elefant i en porslinsfabrik visserligen och danspartnern måste gilla att bli förd av kvinnan annars spricker det - DIREKT!

Innan alla goda föresatser spricker redan här så ska jag i detta nu försöka mig på att uppdatera årets kalender. Man vill ju inte dubbelboka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar