söndag 13 januari 2013

Sköna söndag!

Vilken härlig söndag jag har haft! Vaknade ganska utsövd trots att jag varit vaken från och till sedan kl. 04. Tog en snabb dusch och åt en lång härlig, om än lite söndagsmedioker frukost i sällskap av ett tjockt Världsblad. Insåg att mina söner och den ena flickvännen med största sannolikhet inte skulle tycka att knäckemackor med pepparsalami var en värdig frukost, så jag lånade sonens bil (min står på verkstad sedan i onsdags) och for iväg och köpte lite frallor och annat smått och gott. Man får hela tiden jobba på sin popularitet! Efter min shoppingtur åkte jag hem och svidade om till gymkläder. Min motivation var inte riktigt på topp eftersom jag hade en molande irriterande huvudvärk, men jag vet att jag brukar må bättre efter en riktig genomkörare och så var det även idag. Latmasken och huvudvärk ska drivas på flykt med hård träning! Dusch och en andra frukost så mådde jag som en prinsessa igen. Resten av dagen har jag legat i soffan under en filt och verkligen NJUTIT! Av min bok Linn Ullmans "Det dyrbara", som jag tror är hennes bästa faktiskt och efter ett par timmar med boken övergick jag till På spåret på svtplay.se. Nu har sönerna dragit iväg på matcher och fixar middagen själv, så jag fortsätter troligen med mina knäckemackor. Varför ändra ett vinnande koncept? Skön, härlig underbar söndag!

När jag späkte mina jultrötta muskler på gymmet tänkte jag på hur många gånger jag fått frågan "Gymmar inte du? Du har ju inte gått ner i vikt?". Jo. Och nej. Syftet med mitt gymmande har aldrig varit viktminskning. Jag fokuserar på konditionsträning och på att stärka rygg och axlar. För att gå ner i vikt måste jag även lägga om min kosthållning och det vill jag inte. Jag älskar mat med smör och riktig grädde, goda viner och gott öl, bröd och ost, choklad, fastlagsbullar och annat onyttigt. Mitt intresse för att göra avkall på livets njutningsfulla frestelser är obefintligt. Livet är för kort för att fokusera på att hitta ungdomens källa. Och, nej! Jag är inte helt tillfreds med hur min figur ser ut eftersom bilden man jämför sig med alltid är retuscherade, avmagrade tjejer i 25-årsåldern, men för att vara en dubbelt så gammal tvåbarnsmorsa utan skönhetsingrepp så tycker jag att jag är hyfsat välbevarad. Och det räcker långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar