onsdag 30 januari 2013

Mitt årshoroskop

Skorpionen 2013


"Året i korthet: Ett roligt och romantiskt år med massor av upplevelser. Mot slutet av året kan det mycket väl hända saker med din karriär också, men det är nöjen, fritidsintressen, resor och relationer som du satsar det mesta av ditt krut på i år. Att knyta nya kontakter kan dessutom bli väldigt lönsamt på sikt."

Sorterade bland lite papper och hittade då mitt årshoroskop enligt Aftonbladet. Bara det att det kommer från denna sanningsägande tidning borgar för god kvalitet och hög sannolikhet! Ett år till att harva på med mitt trista jobb, men sedan ska det tydligen hända grejer! Det jobbiga är ju att man säkert måste agera själv också. Våga göra val och inriktningar - think outside the box och allt det där. Känns som jag varit i en skyddad verkstad alltför länge. Så pass länge att min självkänsla börjar påverkas och att jag börjat tvivla på min egen förmåga. Här finns det att jobba med!

"Pengar och jobb: Ekonomiskt blir det ett bra år. Det går åt en hel del pengar på alla äventyr men du får ändå slantar över tack vare smarta affärer och ren tur. Under andra halvan av året börjar det också se riktigt ljust ut på jobbfronten. Du är övertygande, förtroendeingivande och försedd med perfekt tajming."

Låter ju kanonbra! Jag har alltid förespråkat att pengarna ska rulla - man kan ändå inte ta något med sig dit man, i sinom tid, ska. Även om jag nu ska starta en ny karriär (med förhoppningsvis hög lön och glamourvarning) så gör jag mig inga illusioner om att jag någonsin kommer att få högre livslön än mina söner. De är smarta nog att se till att skaffa sig utbildningar i den "hårda" sektorn.

"Singelkärlek: 2013 blir ett härligt år. Inte helt utan magplask visserligen men det stör dig inte. Det är betydligt viktigare att du får vara ljuvligt kär och att du kanske hittar någon som du kan tänka dig att satsa på lite senare. Eftersom du är lekfull och gillar att flirta väntar du helst med att bli seriös."

Nu jäklar! Här är ett utvecklingsområde må jag säga. Antar att denna mystiska man inte lär knacka på min ytterdörr... Även om jag faktiskt hört förstahandsinformation om att man funnit sin man på detta sätt. Han var en hantverkare som knackat på fel dörr; en dörr som visade sig vara alldeles rätt i andra avseende. Och vem säger nej till en riktig Handyman... ;)

"Resor och nöjen: Ett oerhört underhållande år. Antingen blir det många och långa resor eller också väljer du att satsa på ditt sociala liv på hemmaplan. Särskilt många mysiga kvällar hemma i tevesoffan blir det inte, du sitter hellre och pratar med intressanta människor. Du hamnar i centrum för allas uppmärksamhet."

Nu sätter jag ner foten! Jag tänker ägna mig åt både resor och samtal med intressanta människor. Startar ju årets första resa på lördag - mot Sälen. Lämnar äldste sonen hemma och det ger mig alltid sjuk ångest att inte ha full koll på mina små kycklingar JA! Jag vet att de är vuxna och kan klara sig alldeles utmärkt utan mig! Torsdagarna på Gästis ska värnas och jag vill ha många och långa härliga middagar med vänner och familj.

"Bra att satsa på: din tävlingsinstinkt är en bra kompass i år. Utmaningar passar dig, särskilt sådana som leder till nya kunskaper. Det är ett bra år för sport också. Om du inte tränar regelbundet så är det dags att börja nu. Februari är en utmärkt startmånad, i januari är det bättre att ta det lugnt."

Tala om huvudet på spiken! Tävlingsinstinkt trodde jag inte att jag hade någon, men februari är definitivt en bättre träningsmånad än januaris virusträsk. Kanske jag ska börja med italienska? Och få en galet snygg och romantisk italienare till lärare, som faller likt en fura när han får höra mig tala kärlekens och operans vackraste språk...

"Se upp med: Människor som ber dig om hjälp för ofta. Det gäller i synnerhet släktingar och barndomsvänner som inte respekterar din personliga tid."

Dessa typer ser jag alltid upp med. Med min familjehistoria gäller det att ha ögon i nacken och hela tiden tänka minst ett steg före :-)

Årets superdatum är 26 april, 20 juni och 28 december. Ska bli spännande att se vad som händer då...
Sammanfattningsvis ett bra år verkar det som. Får göra en uppföljning nyårsdagen 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar