fredag 13 juli 2012

Outgrundliga möten

Sitter just nu och dricker mousserande vin och käkar jordgubbar - ensamromantik :). Killarna återupplever sin barndom (?) och har beslutat att ägna helgen åt lan hemma hos en kompis. Skönt! Betyder att jag slipper laga mat två kvällar...
Det märkliga sommarvädret fortsätter - ömsom sol, men oftast regn. Hela dagen igår satt jag inne och läste Michael Connelly Prövningen. Kvällen tillbringades på en pizzerias uteservering; kallt som sjutton men är det sommar så är det! Vi flyttade in efter ett par timmar och vid 22-tiden kom servitören och frågade om vi ville ha något mer för de skulle stänga...för en timme sedan, Vi kände oss lite dumma, men frågan är varför de var så försynta och inte sa något tidigare? När jag var i den branschen hade jag inte låtit någon sitta kvar med det lilla vi bidragit med till kassan, varsin pizza och varsin öl. Trevlig kväll med många härliga skratt och en massa livskunskap - tack för det Helene och Carina! Idag kände jag ett uppdämt behov av att se något annat än mitt hem och den mörka horisonten, så jag åkte helt resolut in till Lund och strosade ett par timmar. Skönt att bara vandra runt planlöst och utan något egentligt ärende. Träffade en del semesterfirande kolleger och njöt av att studenterna har åkt hem. Lund är en fantastisk stad - lika härligt som det är att få ha staden för sig själv under sommaren, lika underbart är det när den lever upp i slutet av augusti. Plötsligt gick jag rakt på min förre tandläkare och blev så lycklig! Galet, jag vet, men jag har gått till honom sedan jag var 18 år och när han på grund av häsloskäl beslöt sig för att sälja sin praktik för två år sedan blev jag jätteledsen. Att byta tandläkare är inte det lättaste och H och jag har under alla år haft en fantastisk relation. Hans efterträdare är duktig på alla sätt och absolut inget dåligt alternativ, men den jargong H och jag har haft kommer jag aldrig att få med någon ny tandläkare. Han berättade att han arbetar två dagar i veckan på hustruns praktik och att jag var varmt välkommen dit för minsann, han saknade mig! Om någon för tre år sedan skulle sagt att jag skulle bli så upprymd av att träffa min tandläkare hade jag bara skrattat och tyckt att de var helknasiga :).
Strax efter lunch klarnade det upp och jag åkte hem, åt lunch i uterummet, började läsa Ann Rosman Mercurium och efter en stund drog jag på mig bikinin och la mig i solstolen. Somnade så klart, men vad gör det! Semester ska ju vara avkopplande. En blank helg ligger framför mig och nästa vecka är fylld av sociala aktiviteter. Hoppas, med positiva affirmationer, på sol och värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar