måndag 23 juli 2012

Jag tror, jag tror på sommaren!

Äntligen sommar! Vi har haft några fantastisk timmar på stranden i dag, mina två väninnor och jag - härligt att höra havets svall och låta sanden rinna mellan tårna, ducka för skränande fiskmåsar och känna obehaget att sola ryggen. Jo, det är visst förenat med stort obehag! Obekvämt, varmt och jobbigt. Märkligt för detta fenomen är något som kommit med åren. Jag har gjort en väldigt ovetenskaplig empirisk forskning på detta och av tillfrågade säger 100 % samma sak: "jag solar ryggen för att jag måste". Min egen baksida är alltid flera nyanser ljusare än framsidan och det beror inte på att jag har sämre pigment på rygg och "bakben", utan det har helt enkelt åsamkas av ren och skär obekvämlighet.
I morgon ska det härliga sommarvädret fortsätta, några grader varmare och förhoppningsvis något mindre blåsigt, även om det är nyttigt med naturlig peeling aka sandblästring.
I morgon ska jag, hoppas jag, även kunna njuta av timmarna efter stranden. I dag kom nämligen min beundrare, den jovialiske Hoppiland-Kallen som jag skrivit om tidigare, tillbaka... Han och hans chef (som är en mycket trevlig och korrekt kille) har äntligen lyckats laga min solpanel. Så himla skönt! Felet var att den pajasen som installerat anläggningen inte dragit åt gängorna ordentligt och i takt med att trycket i panelen ändrats så har det blivit läckage. Gissa om jag är glad att det inte var något mer komplicerat fel! Inte minst med tanke på att detta jobbet tog 6,5 timmar - de var här mellan kl. 14 - 20.30! Hela min planering rasade som ett korthus; ingen träning och inget Citygross. Avskyr att ha hantverkare här eftersom jag känner mig helt förlamad av overksamhet! Och det blir ju inte bättre av att en av dem följer varje rörelse med trånande blickar och försöker etablera kontakt med käcka kommentarer. Jag var riktigt otrevlig och kopplade bort all charm, men inte ens det bet på honom. De ska komma tillbaka och rätta till plåten och dessutom fylla systemet med glykol; nu är det bara vatten som cirkulerar. Får försöka vara hemifrån när de kommer nästa gång...
Är helt uppfylld av en massa idéer som snurrar i huvudet och det känns superbra. Första meningarna i mitt bokprojekt är skrivna och jag har planer på att anmäla mig till en del distansutbildningar. Nu jäklar ska förändringarnas vindar blåsa och livet ska LEVAS och fyllas med godsaker! Ågren har jag nästan blivit av med och Luther är allt mer diffus i konturerna - gillas! Tänk bara att en kontrollfreak som undertecknad inte har haft en klocka på sig sedan semestern började :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar