onsdag 11 januari 2012

Persona non grata

Det är så fascinerande hur vissa människor ständigt lyckas med bedriften att visa hur falska och genomotrevliga de är!
Inlägget i går om min pappas dödsdag har retat upp en av dem som var i högsta grad skyldig till att dödsboet tömdes på både pengar och snabbt omsättningsbara "varor" och trots att jag inte nämnde vare sig namn eller släktskap så har denna personen tyckt sig ha rätt att anmäla mitt blogginlägg till Facebook som nu har blockerat URL:en.
Har man rent mjöl i påsen handlar man inte så irrationellt och ogenomtänkt. Men hos somliga går ränderna aldrig ur! Jag blev vän med henne (ja, det är en av mina så kallade systrar jag talar om) efter fyra års osämja för jag tänkte att man ska ge alla en chans och att människor kan ändra sig - MEN vad jag bedrog mig! Hon är utsparkad ur mitt liv igen och denna gången är det icke förhandlingsbart. Mitt tålamod är tänjt till bristningsgränsen och jag kommer aldrig mer att ta emot någon "utsträckt hand" från det hållet!

I övrigt har det varit en dag i överraskningens tecken. Yngste sonen kom in på kontoret och bad om bilnyckeln strax efter lunch. Han hade klarat sitt körkort och jag visste inte ens att han hade uppkörning i dag! Blev hämtad efter kvällens biobesök (Mannen från Le Havre - rekommenderas varmt!) och ser hopp om framtiden. PAY BACK TIME :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar