lördag 25 februari 2017

Go with the flow

En jobbig vecka med ett rejält bakslag vad gäller det där man absolut inte kan påverka - vädret ni vet... Jag var något för ivrig och snabb att officiellt utlysa vårens ankomst förra inlägget. Ni vet det där dravlet med vintergäck, krokus och snödroppar i kombination med lite "haha åt er som bor längre norrut som måste vänta på våren". Det var inte bra gjort av mig! Snöstormen drog in och nu är det i och för sig dagsmeja, men vårblommorna ligger gömda i snön och det vette tusan om de har lust att titta fram igen. Vik hädan kung Bore! Vi har aldrig haft något kärvänligare förhållande du och jag!

Nu när jag återigen spenderar en hel del timmar i kroppsbyggartemplet så funderas det ju på ett och annat i hjärnkontoret medan musklerna så att säga sköter sig själv. Det vill säga, muskelminnet fungerar maximalt när man är på gymmet, men sedan är det någon blockering gällande träningsvärken som inte verkar lägga sig i någon liten minnesficka. Strunt i det! Under mitt idoga konditionspass i förmiddags funderade jag på hur jag mår just nu. Eller just då var det ju. Det är svårt att nua en text när man står på en trappmaskin. Jag gillar det inte, men där måste jag erkänna min begränsning - träning lyckas jag inte simultantolka med blogginlägg. Se där! Ett utvecklingsområde!

Jag kommer hela tiden från ämnet...

När jag startade året kände jag mig ovanligt uppåt. Mitt höstmörker brukar sträcka sig en bit in på det nya året. Det har varit en del nedgångar i mitt psyke, men jag har kunnat hitta förklaringar till dem och då är det lättare att hantera; lång period med virusinfektioner, ingen träning på grund av det och det i sin tur medför att jag sover sämre och får mer tid att grubbla. Men jag har hittat formeln: Go with the flow - det är bara att gilla läget och försöka avleda de allra svartaste tankarna.

Efter att i flera månader försökt avprogrammera mitt hjärta för att gå vidare i sökandet efter Mannen. så har jag resignerat. Min nyckel till hjärtat och mitt kyskhetsbälte (frågor på detta?) finns hos den bångstyrige och jag märker att han också lider av situationen när vi stöter på varandra. Väntar ut principfasen - vilka män lyckas hålla fast vid principer i all oändlighet? - och under tiden är det Go with the flow som gäller. Det är ju ändå ingen annan man som lyckas fånga mitt intresse...

Mitt renoveringsobjekt till hem. Samma sak - Go with the flow! Fast här blir det lite väl bokstavligt när regnet vräker in och magen knyter sig i rädsla för hur mycket renoveringen kommer att sluka. Även om man tillhör de extremt välbetalda så finns det ju andra hål att stoppa pengarna i...skor, klänningar, väskor, resor... Jag har så många dyra vanor så jag borde få SOCIALbidrag med tanke på hur mycket jag förgyller min omgivning. (Och för alla eventuellt politiskt korrekta människor som läser detta vill jag meddela att jag inte raljerar över socialbidragstagare! Detta bidrag är av totalt SOCIAL karaktär och mig veterligen totalt ickeexisterande).

I morse råkade en vän och jag köpa en liten semestervecka lagom efter påskveckan. Här har vi ett område där jag skulle kunna få ett litet bidrag. Som den totalt, med svenska mått mätt, översociala kvinna jag är, skapar jag så mycket glädje och gamman vart jag än beger mig i universum. Totalt osjälviskt bjuder jag på mig och min välmodulerade personlighet. Sätt in mig i ett socialt sammanhang och jag har snart tagit över. Detta är dock lite lätt raljerande (Jag har självinsikt. Det HAR jag!) för de enda gånger jag med glädje och entusiasm tar mig an det sociala samspelet är i de situationer där man verkligen blir avskydd för att man skrattar för högt, skämtar för vulgärt eller vågar avvika från den inre kretsens oskrivna regler. I dessa sammanhang gäller inte Go with the flow! För oss i den RÄTTA KRETSEN gäller helt andra spelregler.

Nu när jag läser vad jag har skrivit låter det helt förvirrat. Konstigt att det var så glasklart i mitt huvud för ett par timmar sedan... Strunt samma! Det är snart dags att börja rota bland mina få klädesplagg för att hitta något lämpligt att ta på sig inför kvällens begivenheter - middag på Möllan (jajamen - denna Go with the flow kvinna lever verkligen livet on the edge!) och sedan konsert med underbare Magnus Carlson. Och absolut INTE! Det handlar om Magnus från Wheeping Willows och ingen annan! Barbados-Mange är icke min ko på isen. Just saying...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar