söndag 30 juni 2013

Redan slut?

 STOR söndagsångest :-(

 Får väl ta det som ett bevis på att det där med semester inte är så dumt. Nu när träningsveckan är över. Vädret har ju varit ganska värdelöst och inte har jag fått gjort mer än en bråkdel av mina ambitioner, men det är sådan jag är: Motvallskärring! Inte ens när jag själv skriver ihop att göra listan så hjälper det! Ja, jag vet!!! Jag är duktigt illa ute...



De sista dagarnas outhärdliga regnande borde ju få en att längta till jobbet, men riktigt så fungerar det inte hemma hos mig. Eller, snarare är det väl så att latmasken, som numera härjar ganska fritt och okontrollerat efter att jag gjort slut med både Luther och Ågren, mest protesterar mot att behöva sätta sig på en cykel i den arla gryningen och i regn och rusk ta sig till ett ställe där det plötsligt kan ställas krav. USCH! När det här med att inte lösa månadsbiljett för parkering under juni, juli och augusti poppade upp i min hjärna så var det ett utmärkt förslag: gratis vardagsmotion, miljövänligt och dessutom sparade jag in på parkeringspengarna. Men...i min världsbild var det ljumma vindar, sol och lättköpt kondition som uppenbarade sig. Inte höststorm, horisontellt piskande regn och tunga, trista uppförsbackar. Med andra ord är jag lurad igen. Eller också blir det som det brukar. Jag återgår till arbetet och se där! solen strålar åter från en klarblå himmel och på fejjan kan man läsa om alla semesterlediga som drar till stranden i stora horder. Folk är i total avsaknad av anständighet och moral. Vart har de vackra egenskaperna empati och medkännande med oss som håller Sverige rullande under sommaren tagit vägen??!!??

Klockan närmar sig med hög hastighet sovdags - ska man upp och väcka tuppen gäller det att inte försova sig. Men först ska jobbnycklar skakas fram, cykeldäck kollas, regnkläder vaxas (?), lunch funderas ut och; herregud! vad ska man ha på sig?!? Efter en vecka i slapp fritidsklädsel måste garderobens inre sonderas: vad kan användas utan strykpåläggning? Jädrans tur att man kan räkna ner dagarna till den riktiga semestern på två händers fingrar. TIO (10) dagar ska man väl kunna uthärda. Även om man måste cykla i höstrusk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar