söndag 1 april 2018

#solnu

"Det är nyttigt att ha tråkigt"...Pyttsan! Jag är inte ett dugg kreativ eller påhittig - jag har bara tråkigt i mitt högst  ofrivilliga tillstånd. Det är sju veckor sedan jag ramlade och även om jag kan lyfta armen rakt fram i typ axelhöjd, så känns det som om jag aldrig kommer att bli återställd. Gnäll, gnäll och gnäll. Det hjälper ju inte att gnälla och jag vet att det är ett högst privat i-landsproblem som med största sannolikhet kommer ur att jag blir så jäkla rastlös av att inte kunna motionera ordentligt. Att klättra med fingrarna längs väggen är liksom inte så svettigt eller konditionskrävande...

Min kalender är så stendöd så att man blir deprimerad av att bara tänka på den. Arbetsmässigt så är den förstås fulltecknad, men med tanke på lönerevisionen så är ju inte arbetet något prioriterat eller positivt längre. Jag måste hitta min kraft och få energi att agera framåt. Igår var jag ute och planterade en del vårblommor på framsidan för att se om det kunde tvinga fram lite vårkänslor. NÄ! Det var svinkallt och jag behövde nästan hela eftermiddagen för att tina upp. För en liten stund sedan var luften mättad av yrsnö och det är väl bara att förbereda sig för en ny snöstorm. Det tycks ju vara ytterligare en på väg om man ska tro rapporterna från Österlen. Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att man blir deprimerad och känner att det mesta är meningslöst. Tror det är dags för en ny gräsrotsrörelse: #solnu! Så här såg det ut förra våren...


Det är trist att den stora spelvinsten inte vill slå till. Några veckors solsemester just nu hade definitivt inte gjort ont i min soltörstande kropp. Men det är väl som det gamla uttjatade ordspråket säger: "Tur i spel. Otur i kärlek" och då väljer jag faktiskt min stora tur i kärlek även om den tycks störa en del. Kan bara säga att de lägger sin energi på saker de absolut inte har med att göra!

Det har sagts förut, men tål att upprepas - för mig är det välgörande att sätta mig ner och skriva lite meningslösheter i bloggen. Trycket lättar över bröstet och plötsligt känns det som det finns en mening igen. Inte minst att någon har offrat tid i hopp om att det ska framgå något litet intressant korn i inlägget. Sorry! Nu ska jag fixa sås till kvällens alls icke påskinspirerade middag. Dock har den en viss samhörighet med #solnu. Vädret kan inte påverkas (definitivt inte med "rätt" kläder...), men man kan ju försöka framtvinga en vision av vårsol. Det ska jag göra nu och sedan ska jag sätta mig och läsa någon av mina nyss nerladdade deckare. 

Fortsatt trevlig påsk på er och om vi alla går inför att dansa soldans och göra solhälsning så kanske den dyker upp snart det där efterlängtade gula klotet! Vad jag längtar att få sitta på en uteservering och filosofera över ett glas vin...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar